Naam van een tempelcomplex?

Geachte lezer,
Een paar jaar geleden ben ik met een groepsreis naar Sri Lanka geweest, wij hebben toen een tempelcomplex bezocht waar div geloven naast elkaar leefde.
Nu ga ik dit jaar weer naar Sri lanka en zou die plaats graag weer bezoekn, maar dom dom dom geen idee meer waar het was en wat die naam is
Wie kan mij helpen !!!

Met vriendelijke groet
Peter Andriessen
[EMAIL=“sirsanne@live.nl”]sirsanne@live.nl

Hallo,

Meeste kans is dat het Kataragama en omstreken is. Hier heb je een mix van Hindoe- en Boeddhistische tempels, die inderdaad min of meer gemengd door beide soorten volgelingen bezocht worden. En door de enkele moslim of Christen, maar de leiders van die religies vinden het toch wel op of over de grens gaan om naar zo’n “devala” (heiligdom gewijd aan een bepaalde deva/devi oftewel godheid) te gaan voor het offeren van zaken en verkrijgen van zegeningen.
Het door elkaar heen lopen van beide religies zie je overigens eilandbreed, de meeste Boeddhistische tempels hebben ook kleinere devalas op hun terrein, maar i.h.a. worden ze dan niet door de hindoes (Tamils) bezocht; die hebben hun eigen tempels (kovils). Met name in Kataragama loopt e.e.a. door elkaar omdat het van origine hindoe-devalas waren die later ook populair werden bij Boeddhisten.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hallo,
Bedankt voor jullie reactie, zullie zouden wel eens gelijk kunnen hebben, ik weet wel dat het een grote kermis was, ze verkochten er veel fruit en er werden cocosnoten stuk gesmeten enz enz enz enz.

Wij zullen het hopelijk weer gaan zien binnenkort !!!

Peter en anita