Welke tempels heb je al bezocht tijdens je verblijf in Thailand?

Welke tempels heb je al bezocht tijdens je verblijf in Thailand?
Hierboven heb ik een aantal opties gezet die je kunt aanvinken.
Eventueel kun je je stemgedrag hieronder uitleggen.
Elk dorp en iedere stad in Thailand heeft wel één of meerdere tempels. Het land telt er meer dan 30.000!
Een bezoek aan een Thaise tempel, door de Thai ‘wat’ genoemd, mag je zeker niet overslaan. De tempels in Thailand worden goed onderhouden en zien er prachtig uit; vaak met gouden Boeddha’s en kleurrijke muurschilderingen.Hieronder een foto van Wat Monkol in Hua Hin.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f7/%E0%B8%AB%E0%B8%A5%E0%B8%A7%E0%B8%87%E0%B8%9B%E0%B8%B9%E0%B9%88%E0%B8%97%E0%B8%A7%E0%B8%94_%E0%B8%A7%E0%B8%B1%E0%B8%94%E0%B8%AB%E0%B9%89%E0%B8%A7%E0%B8%A2%E0%B8%A1%E0%B8%87%E0%B8%84%E0%B8%A5.jpg/220px-%E0%B8%AB%E0%B8%A5%E0%B8%A7%E0%B8%87%E0%B8%9B%E0%B8%B9%E0%B9%88%E0%B8%97%E0%B8%A7%E0%B8%94_%E0%B8%A7%E0%B8%B1%E0%B8%94%E0%B8%AB%E0%B9%89%E0%B8%A7%E0%B8%A2%E0%B8%A1%E0%B8%87%E0%B8%84%E0%B8%A5.jpg

Een mooie tempel iets buiten Chiangrai(Wat Rong Khun)

http://www.wereldwijzer.nl/attachment.php?attachmentid=4230&stc=1&thumb=1&d=1270822499

Als ik gewoonlijk in Chiangmai verblijf tijdens mijn vakantie,bezoek ik elke keer Wat Umong.
De tempel is iets buiten uit centrum gelegen,het stelt niet veel voor,maaaar!!!om de drukte in de stad te ontsnappen is dit ideaal.
De tempel ligt in een park,boven op een plateau heb je een oude chedi en onderaan de chedi heb je van die onderaardse gangen (nissen)waar er boedha beelden staan.
Wat je ook in deze park kunt bezichtigen is een bibliotheek en een visvijver(schildpadden en katvissen)
Van voor in het park staat er een kiosk waar de mensen visvoer en brood kunnen kopen om de vissen te voederen.
éénmaal beland aan de visvijver,zie je hoog in de bergen de befaamde Wat Doi Suthep liggen.
Ikzelf ben vroeger getrouwd geweest in Chiangmai,niet ver van deze beroemde tempel.
Tenlaatste:heb ik ook Wat Nongwaeng(Khon Kaen)in mijn lijstje aangevinkt.
De tempel is een soort “piramide constructie” het ligt even buiten het centrum van Khon Kaen en echt de moeite waard om te bezoeken!!
Ook kun je tijdens je bezoek aan deze tempel praten met monikken over “levensvragen”!
gegroet:georgessiam.

Wat ook een aanrader is in het noorden!!
De meeste mensen die in het noorden op vakantie gaan,vergeten dikwijls het stadje Lamphun te bezichtigen.
Het stadje heeft een nationaal museum alsook een mooie tempel genaamd,Wat Hariphumchai.
Deze tempel heeft een hoogte van 46meter.
Het stadje Lamphun ligt ongeveer 25km van uit Chiangmai en gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer!!
Bussen vertrekken om de 30min van uit de Chang puak bus station(Chiangmai)
Een andere optie is,een blauwe songtaew nemen aan de Nawarat bridge.

Ik bezocht vorig jaar WAT RONG KHUN in de omgeving van Chiangrai. Deze tempel, ook wel witte tempel genoemd, beviel mij het meest van al omwille van de stijl. De meeste tempels zijn overladen met goud, deze is wit met spiegelglas, kunstig gesneden en ingelgd. Het is echt een topper, die nog niet helemaal af is. Het feit dat er nog steeds aan gewerkt wordt geeft ook als voordeel dat je gewoon langs de ateliers waar alle onderdelen vervaardigd worden kan wandelen. Naar het schijnt leeft de bevolking van bijna een gans dorp van de werken aan deze tempel.

de wat rong khun heb ik verleden jaar bezocht ,heel speciaal en modern zeker de moeite waard heel speciaal

Ik bezoek regelmatig vele tempels maar dat kom omdat ik reisleider ben hier in Thailand. Wat Rong Khun in Chiang Rai vind ik het moois

Hoi Peter,wat vind je van Wat Umong?(Cnx)Ik zelf ga er elke keer naar toe tijdens mijn verblijf in Chiangmai.
Deze Chedi en omgeving geeft me rust(groot bos)en in de week zie je niet veel volk rondkuieren.
Deze tempel is gebouwd in de uitlopers van de zwaar beboste Suthep Mountain. De tempel is gebouwd in de vorm van verschillende kriskras door tunnels en herbergt een akelige en uitgehongerd op zoek naar concrete Boeddha, die wordt getoond op de bank plaatsnemen en vasten. De tempel blijkt ook veel kleine Boeddha-beelden verspreid in de buurt van het altaar . De tempel gronden zijn zwaar bebost en er is een klein meer, dat fungeert als een tehuis voor vele soorten vissen, vogels en andere wilde dieren.
gegroet:georgessiam

Hee, hallo Thailandfans e.a.

Uit het lijstje tempels dat genoemd staat hebben we er een aantal bezocht. Die heb ik dan ook aangevinkt.
Maar naast deze tempels zijn er nog zeker 30 andere, waarvan het merendeel meer dan de moeite waard is om te bezoeken. Bij interesse wil ik wel een fotoalbum samenstellen met wat impressies. Ik hoor het wel van deze of gene.
Er is en valt nog zo veel te ontdekken in Thailand. 30.000 tempels, tsjonge. Volgens mij raak je er gewoon nooit uitgekeken. Zeker niet als je naast al die schitterende uitingen van cultuur ook nog gek bent van de grote hoeveelheid nationale parken dat het land telt.

Groeten allemaal,

http://www.thailand-travelonline.com/wp-content/uploads/2009/06/wat-rong-khun-the-white-temple-of-northern-thailand-300x225.jpg Wat denk je van deze tempel Annie??
Gelegen in de buurt van de stad Chiang Rai , ongeveer 5 kilometer naar het zuiden, ligt de prachtige Wat Rong Khun of witte tempel . De witte tempel van Noord- Thailand is uitgegroeid tot een nationaal monument en als een van de meest herkenbare tempels in het land, trekt een steeds groter aantal bezoekers per jaar

ik denk alle tempels bezocht te hebben die vermeld zijn !
in 2004 deed ik namelijk een rondreis in thailand met best tours…
ik bezocht : bangkok , pithsanoluk , chiang mai , chiang rai ,ayuthaya ,bridge over the river kwai, pattaya,het land laos en er zijn nog steden die we aandeden …waar ik nu even niet opkom !
in totaal reden we 6000 km met een tour bus en deden nog een binnenlandse vlucht ook ( we stegen op van de 5 de gevaarlijkste luchthaven ter wereld !) volledig omgeven door bergen …wat steil optrekken noodzakelijk maakte met zeer ervaren piloten !
een zeer mooie reis …een ware cultuurschok voor mij (ik was nog nooit buiten europa geweest) , wel enorm vermoeiend …we waren constant op doorreis ! geen tijd om zelf eens op onderzoek te gaan in de streek of als we dan tijd hadden was je er te moe voor !
wel veel gezien op korte tijd …nou ja kort…een kleine maand !
wat me opviel was dat je bij elk drankje een rietje krijgt in thailand …zelfs bij drink yoghurt !!! hehehehehe…
en ook nog de armoede van de gewone bevolking ( voornamelijk in het noorden ) wij zelf verbleven in 5 sterren hotels met het beste eten en prachtige ruime kamers, zwembad , aangelegde tuinen (indoor )…wat een schril contrast als je dan buiten kwam onder de gewone mensen daar !
ik was soms beschaamd dat ik in zulke luxe en weelde verbleef terwijl de gewone mensen bijna niets hadden …maar toch heel gelukkig leken ! zelfs gelukkiger dan de mensen in europa die veel rijker zijn, of toch meer geld hebben …daar leek het toch op volgens mij …
nog een moment dat ik nooit vergeet : mijn aankomst in pattaya : ik zag alleen maar oude lelijke westerse mannen met een mooie jonge thaise hand in hand lopen ! walgelijk vond ik dat …ik was beschaamd dat ik een westerling was …thailand heeft zoveel meer te bieden dan sex !
ikzelf ga liever de prachtige tempels bezichtigen !
ik zag er de grootste massief gouden boedha ter wereld …per toeval ontdekt toen er pleisterwerk afgevallen was !(dat pleisterwerk was aangebracht om het goud te verbergen ).
ook de smaragden boedha met zijn verschillende kleding voor elk seizoen !
je kan de tempels in thailand een beetje vergelijken met kerken in europa : als je er één gezien hebt heb je ze allemaal gezien !
maar toch ; elke tempel is toch weer dat tikkeltje anders …
zoals de kerken hier !
ik werd direct verliefd op het land met zijn prachtige paradijselijke stranden , hoge bergen , rijstvelden , grotten , tempels ,…
en bangkok is een echte wereldstad ! zeer druk op de weg !
een land die voor iedereen wat te bieden heeft …een echte aanrader !
moest ik nog vrije dagen hebben op mijn werk ik was direct weer weg …voor de derde keer dit jaar ! (ik was al 7 weken in thailand in 2010)

groeten vanwege een èchte thailand liefhebber !

Sawadee ka Georgessiam, sorry voor mijn wel heel late reactie maar bij deze dan alsnog. Deze tempel heb ik inderdaad nog nooit bezocht. Tijdens onze allereerste reis zijn we wel in Chiang Mai en Chang Rai geweest. Maar we hebben de indruk dat we veel gemist hebben. De reis was prima georganiseerd maar je moet vooruit he!. We hebben de laatste jaren veel en zelf georganiseerd door de Isaan gereisd, ook prachtig hoor, maar we denken er nu over om de omgeving van Chiang Mai en Chiang Rai nog eens te bezoeken. Deze tempel komt dan zeker op het programma. Naast al het culturele erfgoed willen we ook de natuur in, dus als je nog goede tips hebt. Liefst zoeken we rustige plaatsen op. Dat was zo heerlijk in de Isaan, rust, weinig of geen toeristen.Natuurlijk zullen we ook zelf van tevoren de nodige info bij elkaar zoeken en ik zal nog een algemeen nieuwe oproep in het reiscafe plaatsen. Maar nu ik lees dat je die omgeving al een aantal malen heb bezocht leg ik de vraag ook graag bij jou neer.
Groeten,

Zoek je nog meer info over het noorden of het noord-oosten Annie?laat het me maar ff weten.
Ik zal je vragen morgen beantwoorden Annie,moet zodadelijk weg(BBQ verplichtingen)
gegroet:georges.