Hallo:dag:,
Met mijn eerste bezoek aan dit forum zal ik mij eerst even voorstellen; Ik ben Saskia uit Maassluis en zal in mei a.s. voor 6 weken als huwelijksreis naar Zuid-Afrika vertrekken. Ik ben dus nog niet getrouwd, maar zal dat binnenkort wel zijn.
Mijn stage tijd (onderzoek naar de sprinkhaan buizerd) in Kameroen (Waza national park) heeft zo’n indruk op mij gemaakt, dat ik wel meer van dit continent zou willen zien, voelen en ruiken. Er gebeurd altijd wel wat in Afrika. Het is nooit saai, soms zijn het vervelende gebeurtenissen, maar vaak onwijs mooi en indrukwekkend. Ik vind het erg leuk om mensen te ontmoeten tijdens mijn reizen. Culturen verschillen zo veel van elkaar.
Verder ben ik ook in de Schotse hooglanden geweest en heb ik Parijs en Londen bezocht. Vakantie in Nederland is ook nog steeds heerlijk, vooral rond natuurgebieden als de Hoge Veluwe.
Natuurlijk wil ik dat iedereen in mijn omgeving mijn reizen mee beleeft, daarom maak ik zoveel mogelijk foto’s en schrijf ik mijn verhalen op. Ik heb sinds kort een SRC waarmee ik veel oefen en hopelijk mooie plaatjes kan schieten in ZA. Fotograferen begin ik steeds leuker te vinden.
Onze reis in het kort in ZA zal waarschijnlijk beginnen in Kaapstad, slingerend over de garden route en route 62 naar port Elisabeth. Hier pakken we het vliegtuig naar Durban, misschien naar St. Lucia en omliggende parken, waarna we richting drakensberg rijden. Via de panoramaroute en waterval route naar Kruger park om vervolgens naar Nederland te vertrekken vanuit Johannesburg. We willen een auto huren en zelf rijden om zo zelf onze route te kunnen bepalen. We zullen overnachten op campings en een paar keer wat luxer, het blijft tenslotte onze huwelijksreis!
Ik hoop op dit forum veel goede tips te kunnen vinden en anderen te kunnen helpen.
Groeten,
Saskia