Myanmar

Ik ben een reis door zuid-oost azie aan het plannen (wie niet hier? :nod:) en vraag me af wat te doen met Myanmar. Wel of niet heen gaan? Tips en trucks? De laatste forum berichten die ik vond over Myanmar zijn alweer van 2007, is er nog iemand dit jaar geweest? Is er iemand die ook die kant op wil?

Ik heb vanaf november minimaal(!) 5 maanden de tijd voor Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam en wil daar misschien Myanmar nog aantoe voegen, maar hoor wisselende verhalen. Ik ga alleen reizen en het is ook mijn eerste grote reis, dus ik vraag me af wat verstandig is. Ik ben zowiezo van plan niet georganiseerd te gaan, maar alles zelf te regelen.

Ik hoop van jullie te horen!
groetjes
Anouk

Ik zou er wel goed over nadenken om te gaan want het is best een lastig land om door heen te reizen. Op veel plekken mogen toeristen ook niet komen. Wij hebben het overgeslagen omdat het toen wij wilde gaan gewoon even erg gevaarlijk was.

gr van Moira

zijn er echt verder geen mensen hier die er iets over te zeggen hebben? die er ook daadwerkelijk zelf zijn geweest, of het om de één of andere reden hebben overgeslagen. Ik ben benieuwd naar alle ervaringen met Myanmar, dus mocht je ze willen delen: kom maar op!

Groetjes

wij wilden in maart ook eigenlijk gaan maar werd ons toen afgeraden en hebben dit dus maar niet gedaan.
alleen 1 dagje zijn we in myanmar geweest als visumrun vanuit ranong.

anouk mss moet je even op forum van lonely planet thorn tree kijken, dat is heel internationaal met vooral backpackers, wellicht zijn er daar meer die jouw advies kunnen geven…

maar je zult ook altijd ter plekke nog weer advies moeten inwinnen want de situatie kan altijd veranderen…

Hey Anouk,

Azie is cool dus dat zal wel goed komen. Ik heb der een jaar doorheen gereisd, heerlijk was t.
Maar heb Myanmar niet niet gezien en wil der wel graag heen. Heb jij al ongeveer een idee wanneer je daar zult zijn?
Ik wil nog een keer terug naar Azie.
Wil half januari, eind januari weg, een maand Sri Lanka en daarna doorvliegen naar Myanmar.
Als jij er ook ongeveer in maart zal zijn is t misschien leuk om dat stukje samen te doen. Ik vond t alleen reizen heerlijk. Ben wel ook met zijn 2en begonnen, met een meisje die ik op inernet had keren kennen.

Ik heb wel gehoord dat t niet heel makkelijk te bereizen is, maar niks is onmogelijk. Voor mijn gevoel is t wel veilig. In die tijd dat al die monnikken vermoord werden was ik nog in Azie en ben toen ook gasten tegen gekomen die in die tijd gewoon in Myanmar zaten. Tis geen pretje overal politie opstraat enzo en je voelt dat er onrust is bij de inwoners. Maar aan de andere kant, die ene toerist, dat heeft voor hun helemaal geen zin om die wat aan te doen.
En die toestand is nu allemaal wel voorbij. Dus ik vertrouw er gewoon op dat t veilig is.

Groetjes Karin