My Oz trip

Is nog vollop aan de gang hoor. Ik hou er een blog over bij en probeer een beetje boeiend te schrijven. Let vooral niet op mijn typfouten. :slight_smile:

x vanuit Adelaide!!

Oz Nz

Typ(e) fouten? Laat me niet lachen Wouter! Wat een geweldig verslag! En wat een unieke kans! Laat de TR’s maar komen. Reis van je leven!
Btw, tot 1-1-2007 kende NT geen maximum snelheid. De dodelijke ongelukken waren ook het hoogst in NT…Niet iets om trots op te zijn maar met 200 kmh over Stuart hw, en 150 kmh tussen Erldunda en Uluru had wel wat. En dan met hoge snelheid die Road Trains inhalen terwijl DW zat te filmen. We hebben heel wat contacten met de chauffeurs gehad bij de Roadhouses, allemaal aardige kerels maar ze worden soms met de nek aangekeken door hun mede Australiers. En wat het remmen op de motor betreft. Vaak is dat verboden als je een dorp binnenrijdt. Coober Pedy is idd geweldig. Vooral als je met je auto de Outback in gaat. In die buurt zijn films als Mad Max en Priscilla, Queen of the Desert opgenomen en toen leefde Crocodile Harry ook nog. Uren met hem in zijn grot gekeuveld maar zijn belangstelling ging voornamelijk uit naar mijn geliefde hahaha.
[ame=“Crocodile Harry - YouTube”]YouTube - Crocodile Harry[/ame]
(Dat filmpje is niet van mij maar ik heb wel een soortgelijk filmpje van de grotten gemaakt) Helaas, Harry is niet meer…
Yeehaw

1 like

heh, thanks!!

Wat een geweldig verslag en prachtige foto’s! En dat avontuur met de roadtrain, wow! Ik heb me meteen aangemeld als volger. Kan niet wachten op het volgende verslag :slight_smile:

Heb je verslag ook gelezen, geweldige schrijfstijl!!! Ga zo door!