Mumbai - Kolkata, en alles daartussenin?

Namasté allemaal,

Vorig jaar ben ik voor het eerst naar India gegaan en zijn we zo verliefd geworden op het land dat we gewoon weer terug gaan :wink:
Mijn reis vorig jaar globaal: Delhi, Mccleod Ganj, Amritsar, Jaisalmer, Bundi, Rishikesh, Ukimath (himachal)

Het volgende doel: Mumbai - Kolkata. De plekken waar we zo ongeveer zeker van zijn:

Mumbai, Goa (lekker chillen/jungle tocht?), Hampi, Varanasi, Darjeeling/Sikkim, Sunderbans (mangrove-woud), Kolkata

We vliegen eind februari en komen eind april terug. Eigenlijk zou ik nog erg graag naar het zuiden willen en vervolgens hardcore met de nachttrein richting Varanasi. Mijn vraag natuurlijk (ik heb qua temperatuur natuurlijk al gekeken op internet), is het een beetje te doen qua warmte in deze periode?

Als de gevoelstemperatuur echt te warm is dan gaan we niet naar het zuiden maar vanaf Hampi naar het noorden. Zijn er nog plekken die niet vergeten mogen worden (ook dus in Midden-India?) Wij houden totaal niet van grote steden maar wel van de rustige (niet te populaire net als bvb. Rishikesh) hippie-plekken of juist de ontoeristische kleine dorpjes met mooie natuur… Vorig jaar is Jaisalmer met de woestijntocht en Mccleod Ganj erg goed bevallen! Hele fijne sfeer en mooie eerlijke mensen.

Ik zie de leuke tips tegemoet komen :slight_smile:

In maart en April begint het al stevig op te warmen in het zuiden, maar nog niet “dramatisch”. April is wel een drukke maand in India, dan hebben de Indiërs zelf vakantie en dan zitten veel plaatsen overvol, vooral de hill stations en de populaire vakantiebestemmingen aan de kust.

Enkele leuke stops tussen zuid en Kolkatta/Varanasi :

Visakhapatnam (Vizag), het strand van Rushikonda is hier wel ok en van hieruit kan je ook makkelijk Araku Valley en de** Bora caves** bereiken. Een omwegje waard.

Puri. Een tempelstadje aan de kust. In en rond CT road zal je ongetwijfeld de sfeer vinden die je zoekt. Van hieruit kan je ook mooie daguitstappen maken naar oa Konark (zonnetempel) en Chillika Lake.

Bubaneshwar, mooie tempels verspreid over de stad.

eigenlijk …alleen ter bevestiging
Hampi zal je 200% bevallen , trek er gerust 3 volle dagen voor uit ,
en vergeet ook badami en omgeving niet !!!
in het lijstje van de vorige keer vind ik udaipur niet terug ???

en moest je toch iets zuidelijker trekken mag munnar niet ontbreken !

geert,

Udaipur zijn we helaas alleen doorheen gereden vanwege tijdgebrek, maar het leek me een bijzonder mooie stad!