Hoi,
Mijn naam is Ditmar van Wijk en ik loop al langfere tijd rond met het idee om een lange motortocht te maken. Ik wil een tocht rond de middelandse zee maken dus ook door noord afrika en het midden oosten (via Egypte naar Jordanie dus niet door Israel om visum problemen te voorkomen.
Ik zou deze tocht graag maken in de winter van 2008/2009 of het voorjaar van 2009 om de hitte te ontlopen. De tocht lijkt mij echt super gaaf om te doen maar om deze tocht alleen te maken leek mij geen goed idee om dat er op sommige plekken gewoon iemand de motoren in de gaten moet houden en het is zo ie zo veel leuker met meerderen ik zoek dus iemand of meerderen voor deze toertocht.
Zelf wil ik deze tocht maken op een ktm of een bmw en de visa’s door een visum bureau laten regelen.
groetjes,
Ditmar van Wijk
Jammer dat dit 2 jaar geleden is haha.
Ik wil namelijk volgend jaar juni met de motor een maand touren door heel Europa of specifiek door Scandinavie.
Heb je de reis uit eindelijk nog doorgezet?
Groetjes Nicole
Hoi Nicole,
Ik heb die reis toen uiteindelijk niet doorgezet omdat ik geen goede reisgenoot kon vinden (en Libie is moeilijk binnen te komen!!), het jaar daarop ben ik naar de noordkaap gereden met een kameraad van mij (de noorse kust is wel mooi rijden!!!, zweden en finland zijn daarin tegen niets)
Dit jaar ben ik met een ander kameraad tot vlakbij de Syrie grens gekomen (In Turkije is het mooi rijden met de motor!!)
Ik wil die tocht rond de middelandse zee wel nog een keer gaan maken. Als je volgend jaar nog iemand zoekt om richting zuid-europa of verder te toeren dan houd ik mij aanbevolen!!! [EMAIL=“ditmarvanwijk@hotmail.com”]ditmarvanwijk@hotmail.com
greets, Ditmar
ps Wat voor motor rij jij eigenlijk als ik vragen mag???
Ooh dat is zijn al heel wat reizen.
Ik ga hoe dan ook volgend jaar juni weg, en iedereen die mee wilt mag mee haha. Ga wel met tentje achterop en lekker primitief, maar relax. Maar vanaf maart zo’n beetje ga ik al weekendjes weg met de motor.
Ik rij een Kawasaki Versys en is uitermate geschikt voor dat soort reizen.
Wat voor motor rij jij?
hoi leuk hoor dat je er regelmatig op uit trekt met de motor, ik rijd een BMW F 800 GS ook dat is een leuke allrounder ook had ik tot voor kort een Yamaha XT 600e maar in September heb ik een vrij ernstig motorongeluk gehad en die motor werd toen Totalloss verklaard.
Ik heb van het voorjaar een ander windscherm gemonteerd op mijn GS en dat scheeld behoorlijk wat wind betreft hoe zit dat bij jouw Kawasaki met betrekking tot windbescherming???
Naar welke regio’s trek je er in het weekend allemaal op uit, de Ardennen of zo?
gr Ditmar
Oei een ongeluk, nog veel aan over gehouden dan?
Ik heb ook nog een Kawasaki GPX 600 R, maar die verkoop ik.
Op mijn Versys zit een vario windscherm en dat help wel heel erg, maar zit nog steeds niet helemaal uit de wind. Ben 1,83m, maar zit net niet uit de wind. Verder doet de motor het goed en met oordoppen in kan ik km achter elkaar op dat ding zitten.
Als ik de weekendjes weg ga dan wil ik Duitsland, Belgie en Noord Frankrijk pakken. Die zijn goed te doen in een weekendje.
Doe jij wel eens weekendjes?
Ik ben er van het voorjaar wel 2x op uit gegaan met de motor 1x een tochtje naar de Ardennen (was toen wel erg vroeg in het voorjaar want mijn tentje was toen zeiknat van het vocht wat optrok uit de grond, ik had beter wat verder van de rivier moeten gaan staan hahaha)en 1 keer naar Keulen waar toen mijn oud werkgever uit Canada op visite was bij kennissen.
Mijn windscherm kwam van Touratech en aangezien ik 1,73 ben zit ik dan aardig in de luwte alhoewel ik ook nog oordoppen nodig heb.
Ik hoop dat je die GPX kwijt kan raken (die wou ik vroeger ook kopen toen ik zes jaar terug begon met motor rijden) de handel in tweedehands motoren lijkt aardig stil te liggen. Ik kijk namelijk nu naar een vervanger voor mijn motor maar veel loop zit er niet in het aanbod.
Ditmar
ps Wat betreft mijn ongeluk, ik loop bij de fysiotherapeut voor nekklachten hoewel het steeds beter gaat nu de verzekering kwesties nog…
Aah oke.
Nou hopen dat de verzekering ook goed gaat. En gelukkig geen gebroken botten…
Hey Ditmar,
Zo te lezen een heerlijke avonturier on wheels… nog leuke motortrips op de planning staan? Het middellandse zee ‘rondje’ staat samen met de PanAmerican bij mij bovenaan the bucket list, maar voorlopig eerst maar even wat ervaring opdoen. Heel toevallig al in Marokko geweest?
Groetjes Sindy