Volgend jaar willen we graag een motorreis door Brazilië maken. Heb de volgende vragen:
- Kun je in Brazilië als toerist zonder problemen een motor kopen? (wat heb je nodig (Papieren/Verzekeringen/overschrijven) ?
- Is 1000 euro genoeg om een 2e hands motor te kopen?
- Welke ervaringen hebben jullie met het boeken van zo goedkoop mogelijke tickets naar Fortaleza (welke maatschappij/reisorganisatie)?
1000€ is op dit moment ongeveer 2.500R$
daar kan je een moto(otje) mee kopen, maar veel hoef je dan ook niet te verwachten, als je wat uit kijkt vind je wel iets wat nog een paar duizend kilometer mee kan
wat heb je nodig ?
een adres (voor de inschrijving en het transfereren van de nummerplaat op jouw naam) en een CPF-nummer (soort rijksregisternummer dat je zonder problemen kunt aanvragen)
dan kan je met een gerust hart reizen (binnen Brazilië, ga je erbuiten dan moet je een groene verzekeringskaart hebben … die veel geld kost)
tropische groet
ixke
Bedankt voor je reactie Ixke.
Het CPF nummer vragen we hier in NL aan. Schijnt drie maanden te duren maar daar hebben we dus alle tijd voor. Zit even met het adres om de nummerplaat over te schrijven. We hebben in Brazilië namelijk geen adres.
Heb je daar nog een tip of idee over?
je zou kunnen proberen op het adres van de eerste pousada waar je gaat logeren, voor zover ik me herinner duurt het een 8tal dagen tussen de inschrijving en het ontvangen van je papieren
tropische groet
ixke
Voor dat bedrag kun je een lichte tweedehands motor kopen, dat zijn meestal 100 - 150 cc motortjes, honda, suzuki e.d. waar de meeste Brazilianen mee rijden. Een wat zwaardere motor is aanzienlijk duurder en kost een héél stuk meer dan een tweede hands in NL. Voordeel van die lichte motortjes is het lage verbruik. Zelf heb ik Goldwing gereden en dan is zo’n motor wel erg licht maar je kunt er natuurlijk wel overal mee komen.
Voor een prijs idee en motors (motos) kun je hier al wat ervaring opdoen: