dit is het verhaal over Moses, verantwoordelijk voor 17 mensen in zijn compound,
dit is ook het verhaal van Ebrima, die een droom heeft, maar niet te verwezelijken is,
Ebrima heeft 4 kinderen en werkt als ober in het hotel.
Het hotel is met de gebeurtenissen gesloten, het personeel staat tot februari op straat.
Ebrima belde me op en vroeg 100 euro te leen, hij geeft het terug als we in gambia komen.
Wordt het niet tijd, dat, als de reisorganisaties de mensen terughalen, zij ook denken aan het
personeel dat zonder inkomsten achterblijft?
het boek kunt u lezen en downloaden op:
acdp, Het siert je dat je het opneemt voor Moses.
Maar, zoals Moses zijn er 100derden.
Inderdaad er zijn mensen die niet kunnen werken in de hotels nu er bijna geen toeristen zijn.
En er zijn mensen die altijd proberen geld te krijgen van mensen als ze er mee kennis hebben gemaakt.
Daarbij moet je niet verwachten dat de reisorganisaties ook maar iets zullen doen voor de mensen in Gambia.
Zij proberen door er ook nog excursies te geven en zo min mogelijk voor de hotels te betalen er een slaatje uit te slaan.
Het zijn per slot van rekening bedrijven die zoveel mogelijk winst moeten maken.
Het is nu aan de mensen die er komen, om eens niet allerlei prullen mee te nemen maar om de mensen die ze kennen en waarvan ze weten dat ze een periode geen inkomen hebben gehad een kleine bijdrage te geven in de vorm van bv. 100 dalasi
Het kost je iets meer dan 2 euro en ze hebben er echt véél meer aan.
Kunnen we gelijk ophouden met het meenemen van allerlei prullen voor de mensen daar en snoep voor de kinderen.
Wil je wat voor de mensen doen begin dan je aan te sluiten bij een organisatie waarvan je ziet dat wat ze doen effect heeft.en waar je achter kunt staan.
Want … er wordt wat geld verspeeld in de zg. hulpverlening.
vr. gr. Jack
Ja, de mensen in Gambia hebben het erg moeilijk. Ik heb gebeld met verschillende vrienden in Gambia en een paar hebben een week lang niets gegeten. Ik heb via Western Union een klein beetje geld voor ze gestuurd, genoeg om eten te kopen.
Ik vrees je te moeten teleurstellen ivm de lening van 100 euro, ik heb dit ook ooit gedaan met een heel close vriend taxichauffeur , nadien hoor je hen nooit meer , het is ook een bedrag dat ze niet zomaar uit hun mouw schudden ! Hun Bob Marley (rookgerief) zullen ze nooit laten !
Nog een recent probleem voor de vrienden in Nederland : sinds gisteren is facebook hier niet meer te gebruiken , ze werken eraan (dat zeggen ze steeds)