Morana stelt zich voor

Hallo allemaal,

Ik ben Morana, ook wel bekend als Annemieke in het dagelijks leven, 23 jaar.
Ik heb me maar eens geregistreerd nadat ik gisteren door Sado hier terecht ben gekomen (hij had op zijn facebook account een link staan naar de vertaalde nieuwsberichten in Japan).
Waarom de registratie? Well, ik hou van reizen. Ook al kom ik er dan niet altijd aan toe door mijn studie (biologie). Al ga ik binnenkort dan wel op stage naar Denemarken voor ongeveer een half jaar (onderzoek naar nersten), dus dat is sowieso een reis die ik ga maken. Heel spannend nog allemaal, want een halfjaar in het buitenland op stage zitten is toch net even anders dan er alleen voor vakantie heen gaan.
Overigens staat er nòg een reis al in de planning. Eind dit jaar zal ik naar India gaan. Nog nooit geweest en het is weer iets totaal anders, dus ik ben benieuwd wat dat me brengt. :slight_smile:
Dan zal ik nu even kort de vragen beantwoorden die door Fleur op dit board zijn gepost:

- Reizen, vakantie of emigratie?
Ik zou graag verre en lange reizen willen maken, maar door mijn studie wordt dat hem nog niet voorlopig. Dus alleen (korte) vakanties nog voor mij. Al zitten mijn zomervakanties soms wel erg volgepropt met reizen naar van alles, ik ben dan niet veel in Nederland te vinden.
En ooit wil ik nog eens een voetreis maken naar Rome…

- Hoe heet je en waar woon je?
Annemieke dus, woon bij Rotterdam, studeer in Utrecht

- Verliefd, verloofd, verloren?
Verliefd op vriendje, al 16 maanden exact vandaag

- Welke landen heb je al bezocht?
Andorra, België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Italië, Kroatië, Luxemburg, Monaco, Nederland, Oostenrijk, Polen, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk ( Engeland en Wales), Zwitserland

- Welke landen staan bovenaan je lijstje om nog te bezoeken?
Wat ik dus binnenkort ga doen: India
Verder zou ik graag Schotland en Ierland een keer willen bezoeken (al weet ik niet in hoeverre je hier van verschillende landen kan spreken omdat het onder UK valt)
Rusland zou ik graag eens willen zien, VS (vooral grand canyon moet ik echt een keer zien) en Australië. Al zijn deze drie wel verre landen en zal het behoorlijk wat geld kosten om dat voor elkaar te krijgen.
Ohja, en China ga ik een keer met vriendinnen bezoeken als ik klaar ben met mn studie.

- Naar welk land wil je nooit meer?
Ik kan me niet bedenken welk land daarvoor in aanmerking zou komen.

- Wat is het vreemdste souvenir dat je ooit hebt meegenomen?
Een dood musje. Ik was afgelopen zomer met mijn ouders naar Duitsland en toen ik daar samen met mijn vader richting de auto liep om hem in te laden op de laatste dag viel er opeens een dode mus vanuit de lucht voor onze neus neer. Nu ben ik een bioloog en sommige ‘collega-studenten’ is het gelukt om van dode dieren de botjes schoon te maken en bijvoorbeeld schedeltjes te bewaren of er armbandjes van te maken. Het leek mij wel leuk om te kijken of ik het vogeltje weer opnieuw kon opzetten. Dus het vogeltje meegenomen en het ligt nu nog steeds in de achtertuin begraven. Botjes zullen allang schoon zijn maar ben er nog steeds niet aan toegekomen om te gaan ‘knutselen’. Ok, als dat geen vreemd souvenir is weet ik het niet :stuck_out_tongue:

- Wat is het leukste dat je in het buitenland hebt meegemaakt?
Zomer 2008 was ik in Wales met 3 vriendinnen, we zaten in Beddgelert, dus vlak bij de Snowdon. Als ik bij zo’n berg ben kan ik er niet 2 weken naast zitten zonder hem te hebben belopen, dus ik wilde er absoluut op wandelen. 1 van de vriendinnen vond het niet leuk om een bergje op en af te wandelen, een ander was niet zo goed in heuvels oplopen dus dan is de Snowdon ook niet aan te raden. Dus ik zou samen gaan met de 3de vriendin. Maar op de dag dat het mooi weer was (dat komt maar weinig voor in Wales) was ze lichamelijk in niet een heel goede toestand waardoor ze niet zou gaan. Maarja, ik moest wel, dat was ik aan mezelf verplicht voelde ik. Ook doordat ik de jaren daarvoor veel last had gehad van reuma en me nu eens goed voelde. Dus ik Snowdon op en Snowdon af. Echter, ik had ergens rechtsaf moeten slaan wat op de kaart en volgens de uitleg van een lokale winkeleigenaar niet al te lastig zou zijn… maar daar was ik mooi voorbij gelopen. Het bleek een omgevallen stuk muur te zijn. Niet echt herkend als een pad dus. Maar ik loop verder, half al in het idee dat ik toch verkeerd zit, maar met kaart en kompas probeer ik me op allerlei manier te overtuigen dat ik tòch goed zit. Een duidelijk pad gaat linksaf en een wat minder belopen pad rechtdoor. ALS ik nog goed zat, dan moest ik rechtdoor. Dus dat deed ik. Natuurlijk totaal niet een goed pad, maar het was een leuk stuk wandelen tot ik bij een afdaling kwam van 70 - 90 graden. Ik kon teruglopen en het andere pad nemen, scheelde me maar 5 minuten, of ik nam deze afdaling. Ach, een klein stukje proberen kon geen kwaad. Maar na dat kleine stukje was er ook geen weg meer terug. Dus op handen, voeten en kont ben ik in 40 minuten een stukje van (even een gok) 10 meter afgedaald, maar het waren absoluut de leukste 40 minuten van mijn hele leven :stuck_out_tongue:

- Wat is het ergste dat je in het buitenland hebt meegemaakt?
Eerste dag van een vakantie in Engeland aangereden door een Engelsman van achteren. Kofferbak stuk, kon niet meer open, dus alle bagage via binnenuit moeten verwijderen. En doordat er centrale deurvergrendeling in zit wilde de auto ook niet meer sluiten. Slim truckje van mijn broer zorgde toch voor een veilig gesloten auto: met electrische sleutel auto op slot doen terwijl linkervoorportier nog openstaat, zekering eruit halen na 1ste klik (je hoort altijd 2 klikjes als je de auto afsluit en een deur nog openstaat), autodeur sluiten en handmatig op slot draaien. (voor wie het ooit maar eens nodig heeft op reis :stuck_out_tongue: )

- Mijn favoriete luchtvaartmaatschappij is…
Te weinig ervaring mee om daar uitspraak over te doen. Ik ga voor de goedkoopste :wink:

- Mijn favoriete luchthaven is…
Geen voorkeur, ligt maar net aan vanwaar de goedkoopste vlucht is.

- Mijn favoriete land is…
Mag ik er ook een aantal noemen? Tsjechië, Andorra, Wales en Denemarken

- Mijn favoriete stad is…
Rome en Praag, prachtige steden met allebei veel geschiedenis en mooie dingen om te bekijken

- Mijn favoriete reisorganisatie is…
Te weinig ervaring met reisorganisaties. Vaak zelf dingen geregeld en toen ik met vriendinnen gebruik maakte van Gogo (goedkoopste optie om naar Spanje/Kroatie/Turkije te komen) waren we daar alles behalve tevreden over

- Wat zijn je hobby’s?
Wandelen, vooral in bossen/bergen, viool spelen, lezen, vast nog wel meer dingen, maar ik ben al zo lang aan het typen nu dat ik even op niets kom

- Wat wil je verder nog kwijt?
Ik hoop op een leuke en informatieve tijd op dit forum en wat leuke reacties van mensen op mijn voorsteltopic en als iemand nog iets te vragen heeft zal ik het zeker beantwoorden :slight_smile:

Hallo Annemieke, welkom op Wereldwijzer!

Als biologie student zul je wel anders kijken naar de landen die je bezoekt. Dat kan een extra tintje geven aan je reizen. Net als die vogel die je meenam. Heb je het India Forum al ontdekt? Daar kun je je vragen stellen en ervaringen lezen van anderen. Je zou ook nog eens kunnen kijken op het Denemarken Forum voor als je daar vragen over hebt. Veel plezier op je stage, met je vakantie en op de site.

Groetjes, Leontien