Brazilië heeft reeds een weinig benijdenswaardige geschiedenis inzake het “verwelkomen van misdadigers” … hoeveel Duitse nazi-criminelen vonden destijds geen onderdak in dat land (zij konden er ongehinderd hun oorlogsmisdaden achter hen laten).
Vandaag bewijst het land dat diens manier om “moordenaars in bescherming te nemen” eigenlijk in se nog niet veranderd is, het volstaat om de nodige kapitalen te beschikking te stellen van de gepaste (overheids-)diensten, INCLUSIEF blijkbaar ex-president Lula die uitgerekend op de laatste dag van zijn “heerschappij” nog duidelijk maakte dat hij er geen enkel probleem mee had dat een (veroordeeld) moordenaar en terrorist, Cesari Batisti, onbezorgd verder kan verblijven in Brazilië en liefst nog op vrije voeten ook.
Het hoogste gerechtshof besliste deze morgen om dus Batisti NIET uit te leven aan Italtië (waar hij was betrokken bij de moord op 4 personen in de jaren 70 EN daarvoor veroordeeld tot levenslange gevangenisstraf).
Deze moordenaar moet dientegevolge ook zo snel mogelijk … vrij te laten.
Dit illustreert uiteraard eens te meer hoe corrupt overheidsinstanties (nog steeds) zijn in Brazilië, MAAR dit land beweert dus onrechtstreeks wel dat Europa, en meerbepaald Italië, geen ernstig rechtsysteem heeft om misdadigers te beoordelen … de pot verwijt de ketel ?
En ik moet een envelopje met geld naar het consulaat sturen, zodat zij mij weer een verklaring sturen waarmee ik een VOG bij de gemeente kan aanvragen?
hallo allemaal weer een berichtje van johan
er staan veel plussen en minnen ik blijf bij mijn stelling dat brazilie primitief is en in de meeste opzichte 30 a 40 jaar achterloopt met nederland . en ja ik ben weer terug in nederland en ben in voorburg gaan wonen wat mij stukken beter bevalt dan in brazilie . nu wil ik niet zeggen dat het hier allemaal zo goed is nee hoor niets van dat , en ja brazilie kent ook zo zijn plus punten maar een ieder die zegt dat brazilie met kop en schouders uit steekt boven west europa die liegt dat hij barst, en ja met een zak geld kan je je leven altijd en overal kopen en niet zelf leven .zoals ik het zie is een persoon die toevallig in een arm gezin geboren word, gewoon pech heeft . en de dupe is van een vrij corupt regiem van brazilie.maar goed ik ben weer terug en het bevalt me veel beter het eten het drinken allemaal weer kwaliteit tot je nemen en weer een gewone baan . ik voel me weer thuis .
Fijn Johan, dat je je draai weer gevonden hebt. Sommige mensen voelen zich nu eenmaal beter op hun eigen grond, eigen gebruiken en gewoonten en eten. Binnenkort ga ik weer even terug en ga zeker een friet met nemen met een frikandel speciaal. Al zes jaar niet meer gehad.
Ik denk dat deze actie van Brazilië om deze persoon niet uit te leveren meer een actie van verzet is tegen dwang vanuit het westen die heel vaak met het vingertje heeft gewezen naar Brazilië. Wellicht geheel onterecht weigert men deze persoon uit te leveren. Ik denk dat daar geen corruptie achter zit maar meer een symbolische daad van macht van Lula. Zo van: houdt rekening met ons, wij zijn inmiddels een groot en krachtig land en er valt niet met ons te spotten of manipuleren zoals vaker in het verleden gebeurde. Het westen zag Brazilië als een bananen republiek en nu is de vraag waar de grootste boeven zitten, in het financieel systeem van Europa of in Brazilië. In Brazilië verdwijnt er soms nog wel eens een achter tralies, in Europa krijgen ze een bonus.
Het is maar wat je corruptie noemt, in Europa is veel legale corruptie, kartels, criminele bankhandelingen maar dat heet dan anders b.v.: subprime verliezen. De Europese burger is inmiddels vele miljarden armer en gaat nog verder bloeden voor deze mannen die er nog allemaal zitten. Mijn conclusie: corruptie is een mondiaal probleem en de mythe van West Europa als meer beschaafd en minder corrupt wordt weersproken door de feiten. Triljoenen zijn verdampt en vrijwel geen kip die in de gevangenis zit, mooier kunnen we het niet maken!