Mooie campings Calabrie,Apulie, Basilica gezocht

Van de zomer willen we met de vouwwagen naar Zuid Italie ( Basilica, Apulie, Calabrie) Wie heeft goede camping tips. We zoeken niet al te grote, schone, veilige campings. Andere tips en adviezen over dit gebied zijn ook welkom.
Bedankt, Mattanja

De camping Spiaggia lunga is een goede aanrader!vooral veel vermaak, grote camping!
Camping bevindt zich in Vieste, in de Gargano(Puglia)!www.spiaggialunga.it vindt je verder info.
via daar kun je ook op site’s van andere camp[ings daar komen,le diomedee en le orchidee zijn geloof ik ook goed aangeschreven. Capo vieste is een wat kleine camping, maar ook ok!
groetjes, barbara!

In Puglia zijn echt een enorme hoeveelheid campings, hoewel dit niet in veel campinggidsen wordt aangegeven. Ik raad je eigenlijk aan om vroeg aan te komen (ivm plaats) en dan gewoon in het gebied waar je wilt staan een aantal campings te gaan bekijken. Ik heb in de gargano bij het dorpje mattinata. Dat ligt niet al te ver van de grote weg en vormt een mooie uitvalsbasis voor tripjes naar bv vieste. De campings in vieste waren naar onze mening een beetje te toeristisch. Verder hebben wij op een camping in monopolie gestaan, dat vlak bij bari ligt. Hier zijn echter niet veel campings te vinden. Daarna zijn wij overgestoken naar Gallipoli, van waaruit we de rest van puglia hebben bekeken! Ook hier geld, gewoon rondrijden, campingbordjes volgen en kijken of je het wat vind.
Succes!!