Monteverde naar Manuel Antonio naar Uvita?

Hoi,
Inmiddels heb ik een deel van mijn trip gepland.
Ik heb een kleine 2 weken reizen, waarbij de laatste 2 dagen San Jose zijn.
Dus een dikke 1.5week om echt rond te reizen.
Ik begin in fortuna, dan naar monteverde en vanaf daar twijfel ik.
Is het te doen om vanuit Monteverde alleen als meisje met de bus naar Manuel Antonio te reizen? Hoe gaat die reis?
Vanaf manuel antonio dan naar Uvita met de bus? En vanaf Uvita weer naar naar San Jose?
Is dit te doen? Leuke route? Hoe zijn de busverbindingen?
Nog goedkope slaap tips?
Bedankt!

Hey,
Van monteverde naar manuel antonio is wel een behoorlijke rit, maar is zeker wel te doen. Ik raad je dan niet aan om met de lokale bus te gaan. Deze tijden zijn zeer ongeregeld. Ik ging ook een keer in mn eentje met de bus naar monteverde toe, ik moest ergens afgelegen overstappen werd er verteld, maar die bus was nooit aangekomen, gelukkig werd ik ‘gered’ door nog een gestrand meisje en konden we samen een taxi delen, maar dit duurde wel 2 uur om er te komen. Je kan in monteverde makkelijk een transport busje boeken in 1 van de toeristische winkeltjes. Dit is wel iets duurder maar een stuk comfortabeler en vooral veiliger! Weet even niet meer hoe die busjes heten, maar er zijn voldoende informatie winkeltjes in monteverde om deze te regelen :slight_smile:

Gr lisa

voor bustijden zie de website Bus schedule Costa Rica

Greyhound is zo’n maatschappij die met mini busjes door Costa Rica rijden. Bij elke hostel of hotel zullen ze je van advies kunnen dienen, maak je geen zorgen!
Van Manuel Antonio ( =Quepos) naar Uvita is een busreis van ongeveer 2 uurtjes nu de weg tussen Quepos en Dominical supermooi is geasfalteerd.
Goede reis.