Montenegro 2016: zelf het land ontdekken?

Hallo!

Ga je dit jaar Montenegro zelf ontdekken en heb je advies nodig?

Stel hier gerust jouw vragen. Andere bezoekers kunnen jou dan misschien ook tips meegeven vanuit hun eigen ervaringen.

Groetjes,
Ivana

Wij gaan dit jaar inderdaad naar Montenegro in juli. We vliegen op Podgorica en huren een wagen . We overnachten in Kolasin, Gusinj, Zabljak, Kotor en Virpazar. Wij zijn fervente wandelaars en hopen dus ons hart te kunnen ophalen in de Nationale parken. Wie voorbeelden heeft van mooie wandelingen ; zeker welkom.

Wij zijn op zoek naar een huurauto. Bij voorkeur vanuit Kolasin of Mojkovac.
Heeft iemand hier ervaringen mee of goede tips?

Hallo Siel,

Wij zijn van plan om dit jaar te gaan en zoeken ook nog mooie wandelingen. Aangezien jij vorig jaar bent gegaan is mijn vraag of je nog mooi wandelingen voor mij hebt.

Ik ben er enkele jaren gelden geweest voor een wandelvakantie. Durmitor NP is erg mooi en vrij toegankelijk. Prokletije NP is nog mooier, maar veel minder toegankelijk. Montenegro is in ieder geval een top keuze! :slight_smile:

Hier kan je al mijn info en foto’s vinden:
http://www.nielsreizen.be/reizen/montenegro-2013/

Dank je wel Niels!! Hier kan ik veel mee. Al schrik ik wel dat je schreef dat er beren in het Prokletije National Park zijn!
Wat gaaf dat je al zoveel landen hebt gezien. Succes met je toekomstige reizen.

Die beren zijn geen reden om er weg te blijven volgens mij. Alleen als je zou kamperen (deden wij niet) moet je er natuurlijk wel rekening mee houden.

Ook in Durmitor NP zijn er beren in bepaalde delen geloof ik (kans dat je er één tegenkomt is wel enorm klein). :slight_smile: