Mijn vriendin en ik willen in juli en augustus deelnemen aan een vrijwilligersproject, wij hebben een aantal voorkeurslanden, maar de “moesson” schrikt ons af (zo’n project is nl. duur en we willen dit niet in het water zien vallen).
Kan er iemand info/ervaring geven over het weer in juli-augustus in Sri Lanka? De regio weten we nog niet, dus als het mogelijk is, kan er dan iemand info geven naar gelang oost/west/zuid/noord-regio?
Het zou ons enorm veel vooruit helpen! Mijn excuses als deze vraag reeds meerdere keren gesteld werd, maar ik zou graag courante info krijgen van jullie!
Is geen groot probleem daar. Oosten is zeker moesson-vrij maar qua veiligheid een serieus probleem; de organisatie van zo’n projekt zal daar echt wel rekening mee houden.
Zuiden is i.h.a. ook droog en zonnig. Westen heeft officieel de ‘westmoesson’ maar dat is een windpatroon, geen regengarantie. Naar onze ervaring (zeker 3-4 x in die periode geweest) heb je de meeste dagen een zonnige morgen, dan in de middag opbouw van wolken en 's avonds (soms ook middag) een paar korte felle buien. Echt langdurige regen niet, dat is meer voor de ‘intermonsoon’ periodes mei-juni en oktober-november.