Mobiel

Beste mensen,

Ik heb een vraag betreft de bereikbaarheid van mobieltjes.
Het gaat hierbij niet om mobieltjes en simkaarten welke ik via softbank of enig ander provider kan huren/lenen.

De informatie welke ik heb gevonden is dat de eigen mobiel welke jezelf meeneemt uit eigen land een 3G/UMTS verbinding moet hebben voor data en voor bellen en smsen is een 2100 mhz band nodig.
Tegenwoordig hebben vele smartphones de specificatie 3,5 G/HSDPA (dit is een snellere data verbinding).

Nu is mijn vraag kan een mobiel uit nederland met de specificaties 3,5 G/HSDPA ook op de wifi netwerken in Japan?

Ter informatie
Nogmaals het gaat mij niet om het bellen en smsen. Met een databundel kan je whatsappen met mensen in nederland. Dat is mijn plan.
Daarnaast weet ik ook dat het niet verstandig om de hele dag een internet verbinding te hebben. Deze gaat dan ook uit en elke ochtend of avond (als het even kan en mogelijk is wordt de mobiel aangesloten op de wifi van een hostel waaraan ik het w8woord vraag) zet in de internet verbinding aan om gelijk berichtjes via whatsapp te versturen. Ik betaal 100 kb bij verbinding etc.

Hopelijk staat deze topic onder de goede categorie in de forum.

Heel erg bedankt voor je tijd.

Groetjes,

Natasja

WIFI staat los van 3G enzo. Om op WIFI te kunnen moet je telefoon alleen WIFI aankunnen.

Om op de Japanse mobiele netwerken te kunnen, voor bellen SMS en eventueel data(internet) heb je minimaal 3G nodig.

Dank je voor je reply!

Dan zal ik een mobiel uitzoeken met deze eigenschappen!

Dat gaat wel lukken.
Er is bijna geen nieuwe mobiel meer te krijgen zonder deze functies.

Overigens is er in vrijwel elk hotel in Japan wel een PC in de lobby met Internet waar je kunt mailen, skypen etc.
En heeft bijna elke kamer een (vaste) Internet aansluiting. Ik neem daarom altijd een netbookje mee om in je eigen kamer rustig te internetten/skypen etc.