mobiel internet onderweg

graag tips over mobiel bellen en mobiel internet. We willen gedurende 3 maanden graag een chilieense prepaid telefoonkaart en een dongel oid voor de laptop. Of een gecombineerde (prepaid) kaart voor een smartphone, dus telefoon + internet waarbij deze naast telefoon ook als modem dienst doet voor de laptop.
Ik ben ook benieuwd naar de dekking in Chili/Patagonie.
Ik weet al dat er veel wifipoints bij restaurants, tankstations etc zijn dus daar hoef je me niet op te wijzen…
:wereld:

Entel, Claro en Movistar hebben landelijke dekking, wat overigens niet betekent dat je dan ook overal bereikbaar bent.
Technisch zal er veel mogelijk zijn, maar er zal je naar een RUN nummer (Rol Único Nacional) gevraagd worden, die je als buitenlander niet hebt.
Ik weet niet hoe streng daar naar gevraagd wordt, misschien kan er een soort dummynummer ingevoerd worden.

graag meer uitleg, we hebben wel kennissen die in Chili wonen/werken, maar die val ik natuurlijk liever niet lastig met dit soort dingen
hoe gaat een en ander in z’n werk?

Je kunt telefoons, USB-modems, SIM-cards echt in elke stad (en dorp) wel kopen. In de grotere steden hebben Entel, Claro en Movistar hun eigen verkooppunten en anders koop je ze gewoon in een “mulitienda” zoals Falabella, Ripley, Paris, ABC-DIN, Polar, Hites, etc, etc.
Ook kun je je beltegoed bij bovenstaande winkels opladen, en anders bij alle apotheken van Cruz Verde, Salcobrand en Ahumada.

Vraag anders of je de RUN van je kennissen mag “lenen” om de apparatuur te kopen, mocht het niet lukken met een Dummy-RUN.

1 like

Dekkingskaart voor Chili:

Entel PCS http://maps.mobileworldlive.com/network_info.php?nid=21940&org_id=2078&cid=2047 (3G)

Ook kan je via die site zien met wie Chileense operators allemaal roamen (voor de hoofdprijs natuurlijk).

Gewoon dus Entel/Telefonica sim kopen. Veel mensen hebben het gehad met Claro, onder meer vanwege de beperkte dekking. Wel zijn zij de goedkoopste.

Floris HP