Hoe zit het met het gebruik van je mobiele telefoon in Madagaskar? Zijn er Nederlandse telefoonbedrijven die er bereik hebben (T-Mobile niet volgens de klantenservice)? Of is het handiger om ter plaatse een simkaart aan te schaffen?
Hoi, ik heb Orange en volgens de website moet ik daarmee kunnen bellen en sms-en, dus ik probeer het op goed geluk. Meer info kan ik je helaas niet geven.
Je moet daar een prepaid kaart kopen van orange. Ik kon niks met mijn kpn abonnement, evenals al mijn internationale reisgenoten (geen bereik met andere providers). Weet niet zeker maar in de hoofdstad heb je geloof ik nog wel bereik. Maar ik neem aan dat je daar niet blijft.
Na onze tocht door Madagascar ben ik er inmiddels achter dat ik met T-Mobile wel gewoon bereik had. En echt duur was het ook niet, ik geloof dat ik ongeveer 40 cent voor een sms naar Nederland betaalde… Ik heb mijn telefoon overigens niet echt gebruikt, alleen een enkele keer een sms verstuurd.
Ik kwam er in 2000 op Nosy Be achter dat ik gewoon kon bellen met m’n gsm, omdat ik 'm als wekker moest gaan gebruiken. Ik weet alleen niet of ik toen al Vodafone had, of nog met Orange belde.
Het was trouwens een 20 tot 30 minuten rijden van Hell Ville, dus 't kan.
Succes!
HI,
Ik woon in Antananarivo, Madagascar en ik zou adviseren om je eigen mobiel mee te nemen. Mocht het dan niet goed werken kan je altijd in Antananarivo een andere prepaid sim-card kopen. Is niet zo duur.
Je hebt zowiezo geen bereik als je op het platteland bent, alleen in de grote plaatsen, want daar zijn zendmasten.
Mocht je nog vragen hebben over Madagascar of ben je op zoek naar een betrouwbare reisorganisator op het eiland. neem dan contact op. Mijn man (malagasy) en ik organiseren reizen op het eiland.
groetjes,
Wendy
www.ramartour.com
Mijn orange abonnement deed het prima in heel Madagaskar. Kreeg op de meest vreemde plekken waar je het echt niet verwachtte gewoon sms-jes door… bv. midden in een natuurpark, erg grappig was dat.