militaire dienst tunesie

kunt iemand mij vertellen als je de militaire dienst in tunesie heb afgekocht hoelang moet je dan nog in dienst en moet je daar ineens naartoe zonder je vrouw en familie in te lichten want ik ben nl met een tunesier getrouwd en ik weet dat hij voor een aantal weken in dienst moet maar hoeveel weet ik niet en wanneer wist ik ook niet maar nu heb ik al twee weken niets van hem gehoord en ik wist dat hij naar het militaire bureau moest dus is het mogelijk dat hij daar gelijk moest blijven.wij hadden regelmatig kontakt via msn zijn mobile telefoon is net in deze periode kapot gegaan dus hij kan mij ook niet bellen maar de familie weet ook niets en ik ben wel erg bezorgd nu ik weet niet zo goed wat ik moet doen de ambassade in tunis kon mij ook niet helpen is er iemand die hier iets van weet?bvd djbali

Neem even contact op met het “Ministry of the National Defence” aldaar. Zij kunnen je precies vertellen waar je man zit en wat hij doet.

Telefoonnummers;
216 71 560 244
71 566 221
71 574 242

Mail adres (Bellen is sneller dan mailen)

defnat@defense.tn

Meeste aanwezigen spreken Engels / Frans.

De ambassade kan inderdaad niets voor je betekenen (ik snap niet dat men altijd denkt dat de ambassade van alles kan regelen en betekenen om eerlijk te zijn maar goed).

Ik dacht dat het sinds de revolutie niet meer mogelijk was om je dienst af te kopen…

Je kan de dienstpicht wel degelijk afkopen in Tunesië. Hoe dan ook, in Tunesië moet je ook nadat je de dienstplicht hebt afgekocht 21 dagen in dienst inplaats van 1 jaar. Na de afloop van de 21 dagen komt de rest van de dienstplicht te vervallen.

Als je je niet vrijwillig meld (meestal na uitnodiging) is er nog niets aan de hand tot dat ze je komen ophalen. Dan “schoppen” ze je voor het volledige jaar in dienst en is afkopen NIET meer mogelijk. Controle van afgekochte dienstplicht kan op een door de overheid gewenst moment plaats vinden (vliegvelden, trein station enz enz).

De reden dat de NL Ambassade niets kan doen is vrij simpel, Meneer is Tunesiër en is opgeroepen door ZIJN overheid om in dienst te komen. Nederland bemoeit zich onder geen enkel beding met de dienstplicht in andere landen.

AANVULLING
Er is nog wel een manier om onder de 21 dagen uit te komen. Breek een arm, voet of wat dan ook en ze sturen je naar huis omdat ze dan toch niets aan je hebben. In 99 van de 100 gevallen hoef je de 21 dagen dan niet af te maken (maar zit je wel 6 maanden in het gips)

Deze regeling is mij bekend maar ik dacht dat ze met de revolutie afgeschaft was precies omdat men door een gebrek aan politie meer militairen nodig heeft…

Volgens een kennis (die voor het leger aldaarheeft gewerkt) is de regeling nog steeds van toepassing.

Vindt het wel jammer dat we niks meer van djbali horen

hallo hier ben ik weer ik heb helaas niet veel meer laten horen mijn man is gelukkig terecht alleen niet zo leuk allemaal hij heeft vier weken in het ziekenhuis gelegen met een hele zware longontsteking ik ben er met spoed naar toegegaan maar gelukkig gaat het iets beter met hem de problemen die hij met zijn longen heeft is veroorzaakt door roken van waterpijp en heel veel sigaretten dus nooit meer roken.Ik ga er twee mei weer heen en ga de mvv regelen want dit trek ik niet meer altijd maar die zorgen hoe het daar gaat en we zijn tenslotte niet voor niks getrouwd maar ja al die papierwinkel word je gek van mar gaat goed komen groeten djbali