mijzelf voorstellen

:dag:

Hallo, ik ben Jacquelien Flipse, 50+.
Mijn leven is een mengsel van de volgende, chronologische ervaringen;
school, studeren Groningen, griffier kantongerecht, provinciale griffie, boekenzaak Amsterdam, man ,wonen in Honduras en Frankrijk, 3 kinderen,
wonen in Zoetermeer, werken Nederlandse Spoorwegen, Vluchtelingenwerk en op dit moment heb ik een eigen praktijk aan huis als
(medisch) pedicure.

De afgelopen 4 jaar zijn mij man en ik in de maand januari op vakantie geweest in Lanzarote.

Vanaf het eerste moment waren we er blij en vrij en wel dusdanig dat we de laatste keer serieus hebben gekeken naar mogelijkheden er langer, zo’n
3 maanden te kunnen zijn. We proberen nu iets te vinden waar we ons nuttig mee kunnen maken tegen kost en inwoning.
We dachten aan helpen op het land of bij de druiventeelt.
De vraag is: hoe pak je dat aan en is dit wel de goede weg.

Misschien zijn er andere mogelijkheden of instanties waar we mee in aanraking kunnen komen om dit plan nader uit te werken.

Heeft iemand ervaring of een tip voor ons?

Alle ideeën van harte welkom!!
Groetjes, Jacquelien

Hoi Jacquelien,welkom op wereldwijzer!
Nou tijdelijke of meer permanente banen zijn op Lanzarote in de toeristische sector (hotels, restaurants, bars) gemakkelijk te vinden, mits je de Engelse of Duitse taal machtig bent. Je moet wel bereid zijn flink de handen uit de mouwen te steken en lange dagen te maken voor een bescheiden salaris.
Buiten deze sector is het essentieel dat je Spaans spreekt,Jacquelien !
Indien je nog met vragen zit over dit onderwerp dan kan je altijd een berichtje posten op het Spanje Forum hier op wereldwijzer!
Succ6 nog met je zoektocht naar werk in Lanzarote!
groet,georgessiam.