Mijn Buurman Van 45

Mijn buurman is in onderhandeling met een werkgever in Wales. Wanneer hij wordt aangenomen, is het zijn bedoeling een jaar in Groot Brittanië/Wales te gaan werken.

Hij is door de eeuwen heen vaak daar geweest, en heeft binnen het werk wat hij (misschien) gaat doen, weinig te vrezen.

Wel is hij een beetje bang voor wat hem mogelijk boven zijn hoofd hangt. Mensen die hij spreekt over dit voornemen, moedigen hem aan. Het valt hem echter op dat er hij weinig mensen te spreken krijgt met negatieve ervaringen. Niet dat hij ontmoedigd wil worden, maar een gesprek met iemand die kanttekeningen plaatst, die haken en ogen of afknappers weet te melden/bespreken, zou goed zijn. Om beter voorbereid aan de onderneming te beginnen, zogezegd. En om de (het is nog al wat voor een alleenstaande man van vijfenveertig met een huis en een baan) aanwezige twijfels eventueel te laten doorzetten , en te besluiten het niet te doen (dit is niet het uiteindelijke doel van deze posting, uiteraard).

Mijn verzoek in dit forum is dus:
Zijn er mensen die wat hij waarschijnlijk gaat doen, gedaan hebben, die mijn buurman via de mail of telefoon te woord kunnen staan? En dan vooral over de eventuele keerzijdes van zo’n avontuur?

Dit om te zorgen, dat als hij de stap neemt, hij dit (al was het alleen maar voor zijn gevoel) dit op de juiste gronden en in vol vertrouwen kan doen.

Ik hoop op ten minste één aanknopingspunt om de beste man verder te helpen.

Groetjes,

Jasper
Utrecht