Ik betaal nu al enkele jaren schoolfee voor een soort privé basisschool. Wil er eigenlijk vanaf, nu de oudste dit gaat afronden.
Gelukkig met goede cijfers!
Maar zijn er goede gratis middelbare scholen rond Mwtapa?
Gratis scholen bestaan niet in Kenia. Iedere school vraagt een schoolfee, overal moeten ze een uniform zelf aanschaffen en bij de government schools die dan nog het goedkoopst zijn moeten ze vaak echt alles zelf meenemen, schoolboeken, schriften, pennen, potloden enz.
Ik ken verder geen scholen in Mtwapa, maar weet wel dat wij voor mijn zwagertjes op de middelbare school ongeveer 13000shilling per jaar betalen per persoon alleen al aan de schoolfee!
Succes met je zoektocht!
Sent from my LG-P990 using Wereldwijzer
Aan het eind van de basisschool krijgen alle kinderen een uitnodigingsbrief, n.a.v. de resultaten. Als de kinderen op school hebben gezeten in Mtwapa en naar de middelbare school in Mtwapa willen krijgen ze een uitnodigingsbrief en kunnen ze naar die school. Wil je ze daar niet heen hebben zul je waarschijnlijk op zoek moeten naar een privéschool.
Weet je ook iets van de kosten van de middelbare school in Mtwapa of komt dat ook uit op de 130.000 shilling van Marriette?
Priveschool ong. 20.000 totale kosten, uniform boeken e.d.
Governmetschool ong. 14.000 totale kosten.
Dit is van 2 scholen in Mtwapa, uiteraard zijn er meer. Misschien moet je een keer de moeite nemen zelf met een school contact op te nemen. Ze hebben allemaal een feestructure.