Met welke touroperator naar de Great Wall?

We willen een dagje vanuit Beijing naar de Chinese Muur.
Waar kunnen we het beste een privetour boeken en welk gedeelte is het mooiste qua landschappen en niet té toeristisch als Badaling?

Hotels bieden vaak wel tours aan. Een paar jaar geleden heb ik voor mijn familie een auto geregeld zodat we naar een deel van de muur konden waar we zelf heen wilden.
Verder denk ik dat er veel aanbieders zijn waar je ook wel privé iets kunt boeken. Bike Beijing is zo’n organisatie.

Een privé-chauffeur naar Matianyu of Badaling is circa EUR 115,- en naar Jinshanlang EUR 150,-.

Ik ben zelf twee keer naar Badaling geweest: 1 keer met een tourbus en 1 keer met de trein. Met de trein naar Badaling kost EUR 1,60 voor een retour.

Alleen in de zomer vond ik het druk, maar dat was alleen op de lager gelegen gebieden. Als je wat verder doorliep was er ook geen hond…

Ik was 3 jaar geleden in Beijing en heb een prive-taxi(excursie) geboekt via het hotel. Kostte ong 80-90 euro naar Mutianyu.
De chauffeur zette ons af, zou eigenlijk ook kaartjes kopen,maar het was een chaos op de parkeerplaats dus hij kon zijn auto niet kwit. Was geen probleem, we hebben zelf kaartjes gekocht voor de lift naar boven en zijn gaan lopen over de muur om verderop met de stoeltjeslift naar beneden te gaan. Was ong 3 uur lopen geloof ik ( met veel pauzs in de wachttorens, was in juli)

Was echt super!
Wel water meenemen!