Wie heeft er ervaring met het aanvragen van een SRRV.
Over een aantal jaren gaan mijn vrouw en ik naar de filepijnen emigreren,dan heb ik de vut leeftijd.
We zijn het nederlandse klimaat een beetje zal,en ik heb geen zin om hier oud te worden,naar buiten zitten koekeloeren en wachten of er nog iemand op bezoek komt…
Op de site van pra staat wel alles vermeld maar kun je het beter doen in de filepijnen of in den-haag bij de filepijnse ambasade.
een kameraad van mij woont al 4 jaar in de filepijnen hij heeft hier in nederland gedaan…het lijkt mij makelijker om met balik bayan visa te komen en dan een permanent visa aan te vragen.
Lotje, ik heb het destijds in de Filipijnen gedaan en dat leek mij iets makkelijker en ook iets goedkoper. De medische verklaring kost daar minder bijvoorbeeld.
Van mij mag je emigreren op oudere leeftijd en daar van je pensioen gaan genieten, geen punt. Maar bedenk dat je in een bewoond gebied gaat wonen, anders zul je het moeten doen zonder stromend water, stroom en warm water.
Zeker op latere leeftijd heb je meer behoefte aan zorg, wanneer je goed verstaanbaar kunt maken en er is een gedegen ziekenhuis in de buurt dan is het zeker goed te doen.
Zelf voel ik meer on lente en zomers in Belgie te zijn en rond oktober te gaan overwinteren in de Filipijnen. Ook zou ik nooit daar een huis kopen, want een buitenlander kan nooit zelf de grond bezitten, maar gewoon een fatsoenlijk appartement huren. Voor 10.000 - 15.000 peso kun je al prima terecht en dat is 160 - 240 euro per maand. Eerst een jaar huren is ook veel beter want dan leer je de buurt kennen.
Dit geeft je tevens de vrijheid om allen mooie plekken in de Filipijnen in alle rust te bezoeken en te ontdekken, terwijl je altijd nog een eigen thuishaven hebt thuis in NL of B. Het emigreren klinkt mooi, maar volgens mij kleven er ook zeker nadelen aan.
Bedenk je in ieder geval 2 keer voordat je dit gaat ondernemen. Het is niet onmogelijk, want ook Leo van San Roque beach resort in de taal vulkaan heeft het ook gedaan en die had toen hij vertrok al meer dan 60 operaties in NL gehad.