Hallo allemaal,
Kun je met de trein vanaf Nederland, via Duitsland, Denemarken naar Zweden reizen?
Groet, J.
Hallo allemaal,
Kun je met de trein vanaf Nederland, via Duitsland, Denemarken naar Zweden reizen?
Groet, J.
Hoi Sjors,
Ja hoor - sinds een paar jaar door de nieuwe brug. Kopenhagen naar Göteborg is een uurtje of vier met de trein. Reken dus wel op een reis van enkele dagen als je onderweg nog wat wilt zien…
www.bahn.de is één der beste sites voor dienstregelingen van meerdere landen, ook Engelstalig.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Bedankt voor de reactie!
Ik zal gaan kijken.
hee,
ik wil in de zomer graag naar zweden met de trein.
Daar 1-2 weken blijven en dan terug met de trein.
Nu zit ik met 2vragen:
Mag ik alleen met de trein rijden, aangezien ik dan 15 ben?
En, hoe moet ik dan reizen?
Ik heb nog een vraagje:
Hoeveel het kost in totaal?
Alvast bedankt! ![]()
Hoi Chantal,
Een goede test of je zelfstandig genoeg bent om alleen te reizen is om de instrukties eerder in de antwoorden stap voor stap te volgen. Op de genoemde site vind je dienstregeling én prijzen.
Handiger kan het zijn, zeker omdat je ook in Zweden nog zult willen treinen, is om met een Interrail-kaart te werken. Zie
Er is echt geen onder-leeftijdsgrens hoor!
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Hee,
Bedankt voor je reactie! ![]()
Ik heb de sites inderdaad bezocht, nadeel is echter dat ze in een andere taal zijn, en om misverstanden te voorkomen zou ik graag iemnd hier tegenkomen die de reis al heeft gemaakt, en hoe die is verlopen.
Wat zijn de kosten en moet je vaak overstappen.
Dat laatste is de grootste zorg van mn moeder, bang dat ik bij het uitstappen mijn spullen vergeet of dat ze worden gestolen.
Alvast bedankt!!
Chantal
:wereld:
Je moet zeker enkele keren overstappen, tenzij je de citynightline nachttrein Amsterdam-Kopenhagen neemt maar nachttrein is duur als je slaapluxe wilt.
En over die sites: tja, ze zijn in het Engels. En wie onvoldoende thuis is op Engelstalige websites is in het algemeen beter af met een reisburo die de zaken voor hem/haar regelt dan op-eigen-koers op pad; dat geldt echt niet alleen voor jou, er zijn ook heel wat ‘volwassen’ mensen die door taalmisverstanden of deals-te-goedkoop-om-goed-te-zijn zichzelf in de nesten werken en beter reisburo hadden kunnen nemen:mad:
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Hee
ik kon de Duitse treinsite in het Nederlands krijgen! ![]()
geheel met tussenstappen en al kunnen zien ![]()
zag alleen ook dat je de kaartjes niet online kunt kopen,
moet je ze dan gewoon ter plekke kopen?
of kun je dat bij een station in Nederland van te voren doen, bij een reisbureau misschien?
weet iemand die al een keer gereisd heeft, of er veel criminaliteit rondom die treinen heerst?
Alvast bedankt!
Kijk, ZO is ie beter.
Ter plekke kopen is wat lastig want dan mis je de aansluiting. Je kunt ze kopen bij de NS Internationaal loketten op grote stations, maar die hebben soms lange rijen. Wat wij lekkerder vinden is bellen met NS: ofwel 0900 nummer ofwel de terugbeloptie op de nshispeed.nl site. Bij die terugbeloptie geef je aan op welk nummer en welke tijd-zone (bijbv. 16 tot 20 uur) je gebeld wilt worden en grofweg voor welke reis, en dan nemen ze het zonder 0900-tikken allemaal met je door en krijg je na betaling de tickets thuisgestuurd.
Dagtreinen zijn vrij safe met zakkenrollers enzo, nachttreinen altijd een risico want als mensen slapen/sluimeren worden ze kwetsbaarder…
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Nog even een tip voor als je in Zweden nog verder wilt met de trein: Voor een aantal treinen zijn zitplaatsen te reserveren, dan ben je er zeker van dat je mee kan en de prijzen varieren ook, dus niet zoals in Nederland altijd dezelfde prijs voor een bepaalde afstand.