Met de fiets naar frankrijk

Ik heb sportieve plannen, ik zou met TGV naar MARSEILLE gaan, en dan vanuit MARSEILLE terug richting België, met de fiets. Ook de Loire wil ik aandoen.Iemand interessante tips allerlei, of iemand die wil meereizen ? Ik ga in de maand augustus, ben jongeman van 31 j; overnachten zal ik doen in jeugdherbergen, dus low budget.Ben heel geinteresseerd in de geschiedenis van dit land.

Bij mijn weten is het niet toegestaan om je fiets in de TGV mee te nemen. Wat wel mogelijk is via een netwerk van boemeltjes de fiets mee te nemen. Fiets meenemen in de sneltreinen schijnt ook zeer moeizaam te gaan. Kortom, mijn advies is: neem het vliegtuig naar Marseille. Er zijn meerdere low cost carriers, die naar Marseille gaan. Ik had afgelopen jaar RyanAir vanuit Weeze (D), maar er zal ook wel een vlucht vanuit Charleloi of Brussel naar Marseille zijn. Bijkomende voordelen: het is sneller en goedkoper. Veel plezier!

toch wel, ik heb zojuist inlichtingen genomen in gent, fiets kan meegenomen worden GRATIS als handbagage in TGV, moet wel met wielen eruit en in zak of doos .Toch bedankt voor de reactie en groeten.OLIVIER

Hallo Olivier. Ja, dat klopt, maar de afmetingen die de ingevouwen fiets dan moet hebben, zijn niet realistisch. Oftewel, het is nagenoeg onmogelijk om aan de afmetingen te voldoen.

nou heel erg goed dat je me dit zegt, want van afmetingen hebben ze niet gesproken,ik ga één dezer dagen opnieuw langs om dit effe te checken.Sportieve groeten en heel veel dank, OLIVIER

Ik hoor het graag, als ze geen voorwaarden aan de afmeting stellen. Vaak genoeg komen klanten bij mij langs voor een advies hoe naar Zuid Frankrijk te geraken. Tot nog toe heb ik TGV alleen voorgesteld als ze zonder fiets reisden. Uiteraard hoop ik dat ze hun voorwaarden wat afzwakken (m.b.t. de afmetingen) want dat zou wel zo prettig zijn.

oh ja, zijn er soms toeristen die mijn geplande reis ook al ondernamen, ik ga nl met de TGV naar Marseille “one way ticket”, want ik rij van Marseille richting Belgie , heb 3 weken de tijd, zonder enige vorm van reservatie in jeugdherberg of wat dan ook, een beetje avontuur, heel alleen.Kwestie van misschien van ervaringen te delen of beter, tips te kunnen ontvangen
Olivier

Olivier, denk qua overnachtingen anders ook eens aan kamperen. Is low budget en in augustus zijn de campings leuk gevuld, waardoor je ook daar wel aanspraak zult hebben.