Frankrijk zomer 2009: fietsen, strand, campings, zon ...

Hoi hoi,

Ik ben een jongedame van 25 jaar en heb een leuk idee voor zomer 2009.

Ik wil heel graag naar Frankrijk deze zomer en in ieder geval Montpellier, Avignon en Lyon bezoeken.

Om echt het sportieve in mezelf naar boven te halen, bedacht ik me het volgende:

Per trein / openbaar vervoer o.i.d. naar Montpellier. Fiets gaat mee. Daar een aantal dagen genieten van de zee, de stad en de zon. Daarna per fiets richting het noorden (en dan dus Avignon en Lyon meepakken). Kijken hoever we komen richting België / Nederland. Laatste stuk eventueel weer met openbaar vervoer terug.

Overnachten op campings of in jeugdherberg.

Duur: circa 3 weken. Ik heb mijn vakantie nog niet aangevraagd, dus ben flexibel.

Ik heb zelf niet zo veel ervaring met lange afstanden fietsen, maar circa 4-5 uur fietsen met af en toe een paar rustdagen moet mogelijk zijn. Ik wil gewoon veel zien, genieten van het weer en de natuur, en achteraf trots kunnen terugkijken en zeggen: wow, dit heb ik gedaan!!

Over mezelf: ik ben net klaar met studeren, en werk nu fulltime en woon op mezelf. Ik ben een vrolijk, sociaal, ietwat verlegen en redelijk rustig type die goed kan luisteren. Ik kom het beste uit de verf in kleine groepen. Ik heb veel leuke ideeën, maar mis iemand die me kan stimuleren ook daadwerkelijk tot actie over te gaan.
Ik ben al een aantal keer een aantal maanden in Frankrijk geweest, dus kan me goed redden met de taal.

Heb jij zin om de plannen verder uit te werken en mee te gaan deze zomer, laat dan even een berichtje achter. Ik zoek één of meerdere personen die dit avontuur met mij aan willen gaan!

PS: als je andere plannen hebt, bijv. vakantie in de Provence, of Interrail door o.a. Europa / Frankrijk, of surfcursus, Middellandse zee, dan houd ik me aanbevolen!

Ik heb je net een mailtje gestuurd. Misschien had ik eerst je ad moeten kijken. Maar het lijkt me leuk om eventueel met je te brainstormen over de mogelijkheden van een fietsvakantie. Mail me maar:jurrebur@hotmail.com

Groetjes, Jurre

Houd je mischien van paardrijden?

He Jurre! Ik heb geen mailtje gezien! Maar wil jij perse naar Italie?

Thillie: Paardrijden is helaas niet echt mijn ding, sorry!

Hallo,
2 weken geleden kwam ik op het zelfde idee. de fiest mee en vanzelf weer richting huis. ik dacht aan duitsland, maar daar had ik geen specifieke reden voor! ik vind het dus een super leuk idee!!
ik werk in de gehandicaptenzorg en mijn vakantieweken staan al vast. de 1e 3 weken van juli (start op 29 juni dacht ik.)
ik ben trouwens Lisette, ben 21 jaar.
en ik zie het wel zitten je plannen te verwezelijken!!
ik hoor het wel.
gr. Lisette

Oke ieder zijn eigen toch. Suc6 met zoeken.

Hey Mae,

Ik heb gisteren toevallig de trein geboekt naar Milaan op 17-7. Dus ja het wordt Italië. Ik heb nog wel gekeken wat de mogelijkheden waren naar Zuid-Frankrijk maar ten eerste is het nogal prijzig om in Fr te reizen per trein en zeer omslachtig. Hierbij een link over treinverbindingen en met de fiets in de trein door Europa. Ik wilde je het al eerder sturen maar helaas een gecrashde Mac.

Link: http://www.treinreiswinkel.nl/trein-en-fiets/fiets_frankrijk

Ik ga met de Eurocitynightline in directe verbinding naar Milaan, geen overstap en niet nodig om de fiets in te pakken. Een retourtje met fiets en slaapplaats in de trein is voor mij vanaf Amsterdam € 166,=! Wederom mail me dan kunnen we er altijd verder over praten, het lijkt mij leuk om eens een keer met iemand samen te reizen op de fiets en over de afstanden en dagafstanden kunnen we altijd praten. Je bent welkom om mee te reizen.

Mail: jurrebur@hotmail.com

Groetjes, Jurre

Helloski Mae,

Ik heb eigenlijk nog niet veel over mezelf verteld dus bij deze:
Ik ben Jurre en ben 37 jr. Ik ben zeilschipper van beroep en vaar vooral op traditionele zeilschepen/jachten. Vooral veel rond Europa maar ook daarbuiten. Inderdaad hou ik veel van fietsen en ben dan ook sinds een jaar of drie verslaafd geraakt aan fietsvakanties. Ik ben al in Portugal, Ierland, Zwitserland/Oosterijk/Duitsland/Luxemburg en afgelopen kerst Jordanie geweest. Ik ben een rustig mens en iemand die zeer kan genieten van cultuur, natuur en indrukken van andere landen. Afhankelijk van het terrein ga ik van zo’ n 75 tot 100 km p.d. uit ik neem altijd de tent mee zodat ik niet afhankelijk hoef te zijn. Kamperen is voor mij echt het achterlaten van thuis en het genieten van het buiten zijn. Als ik thuis ben en het is een beetje mooi weer ga ik al is het voor een weekend er lekker op uit naar natuurcampings in NL. Verder hou ik heel veel van fotografie en muziek (sinds kort probeer ik ook fluit te spelen, tja wat zal ik zeggen, het kan absoluut beter). Ik hoop dat je wat aan deze hebt en ik zag dat Lisette ook een fietser is/wil zijn misschien is het wat om met z’n drieën wat te doen als de data overeen komen en de interesses natuurlijk. Ik hoop toch nog wat van je te horen.

Groetjes, Jurre

Hallo,
ja ik wilde inderdaad ook wel een stuk fietsen, en kamperen is ook echt mijn ding! maar ik zit (ivm met mijn werk in de gehandicaptenzorg) vast aan mijn vakantie weken. deze zijn van 28-06 tot uit me hoofd gezegd 20 juli. dus dat gaat hem niet worden!!
ik wens je wel een plezierige vakantie toe!!
gr. Lisette

Hallo! Klinkt echt heel erg leuk. Ik ben ook op zoek naar iemand die met me door frankrijk en mischien spanje zou willen reizen. De manier van reizen maakt me niet uit, interrailen, fiets, alles vind ik prima! Ik ben Deidre, 19 jaar en studeer Geneeskunde. Misschien denk je, ze is wat jong, maar we kunnen altijd even kijken of het klikt!

Ik vind het echt een top idee om vanuit Zuid-Frankrijk richting huis te fietsen.

Ik hoop wat van je te horen! Groetjes!

Hoi!

Klinkt echt als n heel vet idee. Ik ben Irene en ben 20. Ik fiets op zich niet heel veel (afgezien van het dagelijkse fietsen naar de metro), maar de laatste tijd is het idee van een fietsvakantie me heel erg aan gaan spreken. Lekker relaxed de omgeving kunnen bekijken, stoppen wanneer je wil, heerlijk frans zonnetje erbij :slight_smile:
Ik hoor graag wat van je!
Peace, Irene

Hé,

Volgens mij zijn er nu al aardig wat mensen geïnteresseerd. Jurre, Lisette B, Deidre, Irene… Misschien is het een idee om eens goed te kijken wie wanneer kan en hoe we het kunnen organiseren.
Het lijkt mij in ieder geval erg leuk om met een groepje van 3-4 te gaan.

Ik hoor graag van jullie! Ik moet geloof ik morgen mijn vakantie doorgeven op m’n werk.

Hallo allemaal,
leuk allemaal enthousiast.
ik heb vakantie vanaf 29-06. dan 3 weken. de 29e is op maandag, maar als het goed is het ik vanaf de 26e al vrij.
gr. Lisette

Hellokidoki allemaal<

Ik heb vakantie vanaf vr.17 juli tot en met zo.16 augustus. Ik heb ook inmiddels al een ticket voor de directe verbinding per nachttrein naar Milaan, Ticket was €166,= incl. een beddus geen gekke prijs. Ik heb in middels ook al meerdere adressen gevonden waar eventueel kan worden overnacht. Ik bedoel dan bij mensen thuis in de achtertuin. Ik ga volgende week voor een lang weekend kamperen in Bergen aan Zee. Mochten jullie tijd en zin hebben lijkt het me leuk om mekaar te ontmoeten daar en elkaar beter te leren kennen?
hierbij een link waar het is: http://www.nivon.nl/accommodaties/natuurvriendenhuizen/huisdetail.asp?AccommodatiesID=15

Groetjes, Jurre