Met de fiets door Nieuw-Zeeland trekken

Hey, eventjes voorstellen.
Ik ben Griet, 36 jaar, wonende in België.

Heb besloten de maand december 2009 tot half januari 2010 met de fiets rond te trekken in Nieuw Zeeland.
Zoek toch heel wat kilometers per dag af te leggen.

Ben hier op t forum al een tijdje aan 't rondsurfen.
Informatie zoeken naar eventuele reisverhalen met de fiets.
Nog niks kunnen vinden, daarom een kleine oproep.

Zijn de afstanden tussen de verschillende dorpen of steden te overbruggen?
Is het veilig genoeg om alleen rond te trekken als vrouw?
Kom je meerdere fietsers tegen?
Geraak je gemakkelijk aan overnachting?

Alle info meer dan welkom. Alvast bedankt.

hoi griet
best wel veel mensen fietsen door nz, vooral japanners.
grootste handicap is eigenlijk dat de wegen er vaak niet zo zijn op gebouwd.
vooral rond grotere plaatsten kan er veel autoverkeer zijn en nz landers zijn niet zo gewend aan fietsers.
aan de andere kant zijn er ook hele rustige wegen, het weer kan er heerlijk zijn, het is er vrij veilig, je vind overal accommodatie (campings en hostels) en de mensen zijn erg behulpzaam/vriendelijk. De lucht is schoon en het land groen. Mooie uitzichten en relaxte atmosfeer.
Je ziet er best wel veel vrouwen alleen reizen.
Succes

Hoi Griet,

Een vriend van mij heeft een paar maanden gefietst door NZ. Kijk eens op zijn website, daar staat ook de route op. Hij gaf aan dat de afstanden makkelijk te overbruggen zijn. Om de 15 km is er wel een dorpje, maar de vraag is dan natuurlijk of ze daar een supermarkt hebben. Hij is namelijk met eigen bepakking gaan reizen, waardoor hij vaak kon wild kamperen.
Zijn website is www.defietsendehollander.nl en kijk dan onder mijn actie.

Succes.

Alvast bedankt voor de reacties.

Dillan, …dat er in NZ vooral Japanners rondtrekken was voor mij een nieuw gegeven.
Zal mijn beste Japans mogen bovenhalen dan. :wink:

Stephanie… hier ook al met het gedacht rond gelopen om zoiets gelijkaardigs te organiseren.
Het aangename gebeuren aan een goed doel koppelen.
Wou eerst een maand vrijwilligerswerk te gaan doen maar dan toch besloten om het niet te doen.
Als ik financieel een organisatie zou kunnen steunen zou dit zeker een extra stimulatie zijn om heel het fietsavontuur tot een goed einde te brengen.

Ik zal het in ieder geval nog eens moeten bekijken en zien wat de mogelijkheden zijn.

Ik heb er inderdaad een paar fietsers gezien. Maar de wegen zijn er inderdaad niet echt voor voorzien: smal, bochtig, omhoog/omlaag, heel veel werken… Hou er ook rekening mee dat het in december/januari hoogseizoen is met als gevold: auto’s, campervans, mobilhomes,…