Met de auto van Zuid naar Noord Italie

Hallo allemaal

Deze zomer ga ik met een vriendin in twee weken van zuid naar noord italie te reizen. We zijn van plan om ergens tussen Roma en Napoli te beginnen, dan via de kust het toscaanse binnenland in te gaan.We gaan met huurauto en tent proberen de mooiste plekjes te bezoeken.
Zijn er mensen die tips voor ons hebben?? Mooie stadjes, goedkope campings, agriturismo! noem maar op!

Groetjes!!

Mooie reis! Ik kan het badplaatsje Sperlonga aanraden, ligt tussen Rome en Napels. Veel plezier.

Mocht je geintresseerd zijn weet ik aan het Idromeer nog wel een leuk adresje

Langzaam omhoog gaan en dan stoppen bij Lago di Bolsena. Het schoonste meer van Italië. Camping Tre Gradinni aan de Noord west kant van het meer. Prachtige omgeving in oud cultuurlandschap met veel overblijfselen uit de tijd van de Etrusken. Dorpjes op tufsteen gebouwd. Kijk voor meer info op onze website:
www.activabolsena.nl

Het meer van Bolsena moet je zeker aan doen. Camping Val di Sole, ook een Agriturismo, is zeker een aanrader. Google ook eens op Bagnoreggio, Saturnia en Grotte di Castro, dat ligt daar ook allemaal in de buurt. Van Bolsena naar Orvieto (Kathedraal en een waterput waar je in naar beneden kan). We zijn daar jaren geweest en het is een heerlijke streek.