met auto vanuit Paramaribo

Welke plaatsen kan ik met de auto vanuit Paramaribo zelf bezoeken en zijn de moeite wat om een dagtripje van te maken?
Alle tips welkom!

Hoi Kenjoll,

Je kunt vrijwel overal heen met een kleine huurauto (Toyota Vitz) in Suriname. Wij hebben de gehele Oost-West verbinding gereden, en zijn ook zonder problemen richting Atjoni gegaan. Ook Redi Doti (Jodensavanne en blaka watra) kun je met een gewone auto bezoeken. Toen naar Gunsi, aan de boven-suriname rivier gingen, hebben we de auto gewoon achtergelaten. Was geen enkel probleem.

Leuke tripjes, zijn dus bezoek aan Nieuw-Nickerie en stops maken in Groningen en Coronie. We zijn ook naar Moengo geweest en daarna doorgereden naar Albina, waar we de boot hebben genomen naar St.Laurent.

Verder kun je met de auto ook gemakkelijk naar kleinere bestemmingen in de stad of directe omgeving ervan. Denk aan de Kwattamarkt, Lelydorp, Hermitage mall, de zondagse markten etcetera.

Op mijn website heb ik verschillende trips beschreven, die we allemaal met de auto hebben gedaan. (kapelkatravel.com)

In de droge tijd is alles mogelijk, in de regentijd kunnen sommige off-road wegen wat lastig zijn, maar de lokalen kunnen precies aangeven wat wel en niet haalbaar.

By the way, de weg naar Apoera is in de droge tijd ook prima te doen met een gewone auto. Neem wel een extra jerrycan met benzine mee voor de zekerheid. Deze staat op ons lijstje voor de volgende keer.

Als je nog iets wil weten, vraag gerust!

Ps. Als je voor vier weken een auto huurt, dan betaal je ongeveer 10-15 euro per dag als je via een lokale verhuurder huurt… geen geld!