Hoi, zijn er hier mensen die ervaring hebben met het Mercure Hotel dat op schiphol ligt achter de douane? Wij slapen daar de nacht voordat we vertrekken. Mijn probleem is het volgende: Ik heb in mijn grote koffer, dat ik dus pas de volgende dag kan inchecken, dingen zitten waarmee ik eigenlijk niet door de controle mag: nagelschaartje, zakmes, grote flessen gel en cremes en zo van alles. Mag ik hiermee door de douane? Ik wil niet dat ze me dat allemaal afnemen en weggooien. Het hotel snapt het probleem niet, en kan me geen zinnig antwoord geven. (2 keer een slecht nederlands- en engels-sprekend persoon aan de lijn) Iemand die me kan helpen met zijn of haar ervaring?
wat je zou kunnen doen is de douane op schiphol zelf bellen. Misschien kun je de info vinden op www.schiphol.nl een telefoonnummer dus.
Hoi,
Het probleem is vaak niet de douane maar de veiligheidscontroles. De douane kijkt alleen naar je reisdocumenten en kun je naar het hotel gaan. De veiligheidscontrole wordt gedaan bij de gates.
Wel vreemd dat je dit hotel kiest als je nog moet inchecken, ik zie dit hotel meer als een transit hotel voor reizigers die op Schiphol aankomen en lang moeten wachten voor de volgende vlucht. Als je met een koffer zit en de volgende dag pas hoeft in te checken dan is het ook goed om eens te kijken naar de hotels die buiten het luchthavengebouw liggen. Zo loop je ook binnen een paar minuten naar de incheckbalie’s. Voorbeelden zijn het Sheraton en Hilton.
Frank
ja of overnachten in Hoofddorp naast het station van Hoofddorp ligt het Crown Plaza hotel
de laatste keer hebben wij buiten schiphol geslapen, met shuttlebus naar het vliegveld. Die bus vertrok een kwartier te laat, en deed er veel langer over dan van te voren was gezegd, we kwamen op het nippertje aan, dus dat wilde ik niet meer. Maar op loopafstand van het vliegveld, of naast een station, das wel een goede tip. Bedankt!!
Bij mijn weten kun je geen gebruik maken van dit hotel. Schiphol staat normaal gesproken niet toe dat mensen die niet ingecheckt zijn, achter de douane gaan. Deze eerste controle is, zoals Frank inderdaad al zei, enkel voor je paspoort en geldige boarding pass, dus geen bagage door de X-ray scanner.
Ook buiten de douane heeft Schiphol enkele hotels en vanuit Hoofddorp is het vliegveld ook prima te bereiken (trein, snelbus, taxi). Geen hoe laat je wilt vertrekken, maar zelfs in en vlak voor de ochtendspits gaan er minstens 4 of 6 treinen per uur vanaf Hoofddorp NS naar Schiphol.
Hier wil ik ook nog wel even op reageren. Volgens mij is het zeker wel mogelijk om een kamer te reserveren ( als ze al niet volzitten, is mijn ervaring ) voor Mecure op Schiphol. Je dient alleen dan wel in het bezit te zijn van een paspoort en geldig ticket.
Een goed alternatief hebben wij gevonden in een hotel in Hoofddorp bij van der Valk hotel (A4), aangezien ik van mening ben, dat het Hilton en Sheraton belachelijk hoge prijzen vragen voor 1 nachtje.
Ben je met eigen vervoer is het vd Valk hotel makkelijk te bereiken en je mag je auto gedurende je reis bij hen op de PP zetten en voor vervoer naar de luchthaven wordt dan gezorgd.
Kom je met OV zoals wij, dan op Schiphol bij de hotelbushalte terminal gaan staan en je wordt opgehaald door de shuttlebus, netjes naar het hotel gebracht en maakt bij de receptie een afspraak hoelaat je weer weggebracht wilt worden naar Schiphol. In ons geval midden in de nacht en daar betaal je extra €20 voor, maar overdag en in de avond is het gratis.
We hadden een specialarragement van €99 per kamer, incl.
Momenteel hebben ze ook specialarragementen.
Dit was even een tip.
Bedankt voor al jullie prompte reacties, Wij hebben dit hotel een tijdje geleden al geboekt, en het kan inderdaad bereikt worden met een hotelreservering en een vliegticket voor de volgende dag.
Maar die andere, misschien inderdaad eenvoudiger te bereiken hotels zullen we zeker een volgende keer overwegen.
Bedankt!
Waarom niet het CitizenM Hotel. Dat ligt letterlijk op 1 minuut lopen van Schiphol. Kamers zijn niet groot maar je hebt alles wat je nodig hebt.