Mensen ga eens rondreizen in Polen!

Hallo,

Ik als Nederlander woon al enige jaren in Polen en daarbij vele uithoeken gezien van het land. Indien je plannen heb om Polen te bereizen en/of vragen heb, mail me dan. Ik Alex sta je graag te woord. Er is genoeg te doen in die enorme natuur vlakte.

Je kan mij ook inhuren als gids, chauffeur , reisleider , etc. (low budget).
Suggesties, vragen ideeen mail me…je kan met mij alle kanten op…

Vriendelijke groet
Alex
:NETHERLAN

als je even op me site kijkt, www.22borders1year.com zal je zien dat ik ook in Polen zal komen, heb er zelfs al een uitnodiging in Poznan.

Kai er is nog niet veel te zien op je site…wens je wel succes. Je site ziet er fris uit. Hopelijk komt er genoeg inhoud in…als je trip van start gaat.

groet Route 66

Bedankt en klopt, als ik wegga komt er meer info op :slight_smile:

Kai als je in Polen bent in de buurt van Warschau, kan je me mailen voor een gratis verblijf op onze houten farm-cotton 30 km buiten de hoofdstad in het bos. Ik hoor het wel…als je zover bent.

Hey, dat lijkt me harstikke leuk, zal wel even duren voordat ik in polen ben maar ik zal je zeker mailen dan, stuur anders even je mail waar je altijd op te bereiken ben prive.

Hey,

Ik was een beetje opzoek naar informatie over polen. Ik wil er dit jaar 3 weken rondreizen gewoon met de auto en een tent.

Het lijkt me ook leuk om een paar dagen in een nationalpark te verblijven mag je daar camperen met je tent? Heb je misschien nog leuke suggesties en ideeen over bezienswaardigheden?

Je schrijft dat je zelf ook dingen organiseerd voor toeristen. Kun je wat meer vertellen?

Groeten, Britta

Hallo

Ik ben aan het backpacken door Europa. Door Scandinavie gegaan, via ferry naar Tallin, Estland en zit nu in Riga. Mijn plan is om naar beneden te gaan en de oosterse landen te gaan bezoeken. Tsjechie, Kroatie, Roemenie, en Polen bijvoorbeeld.
Aangezien ik een niet heel uitgebreid budget heb, ben ik misschien wel geinteresseert?
Een gratis verblijf klinkt ook wel erg aantrekkelijk.

Hoe werkt het verder…?

Pff wat wordt er op dit forum traag gereageert zeg. Laat maar zitten nu, ik zit al in Krakau.

Hey Alex,

Ik lees dat je al een tijdje in Polen bent, heb jij misschien al biotechniek bedrijven gezien die daar faam hebben of een plaats omtrent biotechniek dat je echt interessant en de moeite vond om het te bezien? Als het kan in de buurt van Krakau of Wroclav.

Ik heb wel al via Google gezocht, maar ik zou maar 1 bedrijf mogen uitkiezen en er zijn vele websites die me interessant lijken maar dan weet ik niet of het echt wel zo interessant is (als ik daar ter plekke ben). Ik wil daarom toch nog even verder horen.

Iedereen die hierop een antwoord weet, mag me iets laten weten!

Dank bij voorbaat!

Foutje in vorige post, het moest Wroclaw zijn i.p.v. Wroclav.

Route66
Wij zijn van plan naar Polen te reizen. In vergelijking met vele andere landen is er eigenlijk veel minder info te vinden. We zijn nog onze planning aan het opmaken, dus alle info is welkom.
Vriendelijke groeten
far2go

Wij maakten een reis in Polen. Mijn verslag kun je lezen op http://tijdschriftplebs.blogspot.com/
Scroll naar beneden tot 31 juli 2011. Hopelijk heb je er iets aan.

1 like

Hoi
Ondertussen hebben we onze Poolse reis al achter de rug. Niettemin heb ik je blog gelezen en moet vaststellen dat je heel wat schrijftalent hebt, is echt heel aangenaam om te lezen.
Wat bij jullie eerder een plaatselijk bezoekje was, was voor ons een rondreis doorheen gans Polen. Maar jullie ervaringen zijn gelijkaardig aan de onze.
De taal is zowat het grootste probleem, enkel in de hotels en hier en daar in openbare diensten spreekt men Engels. Van daar dat je er ook weinig Nederlanders en Belgen terugvind vermoed ik, enkel in Krakau vind je veel Engelstalingen (die er blijkbaar enkel komen drinken en feesten) en enkele Vlamingen en Nederlanders en Franstaligen en Duitsers.
Het verbaasd mij ten zeerste dat Polen zo weinig gebruik maakt van hun attractieve land, met veel verscheidenheid en een pak geschiedenis, om meer toeristen te lokken. Waarschijnlijk is dit eeen bewuste keuze omdat ze op zich al veel toeristen hebben uit eigen land en hun buurlanden, vooral Wit Russen komen ze shoppen omdat er in eigen land niks te shoppen valt.
Het bezoek aan Auschwitz hebben we zorgvuldig opgebouwd door eerst Treblinka, daarna Majdanek (Auschwitz in het klein) te verkennen. En hoewel Auschwitz de kroon spant zijn de andere kampen even indrukwekkend als gruwelijk. Onbeschrijfelijk hoe je dat een plaats moet geven in je gedachten. Wat ons wel stoorde, maar dat is onze eigen ervaring, waren de Joodse groepen die daar met vlaggen en allerhande herkenningstekens de kampen komen bezoeken. Met alle respect voor hen, maar ze vergeten dat er in Polen evenveel andere mensen (ook 6 miljoen) zijn omgekomen door de oorlog en in de kampen, zoals zigeuners, politieke gevangenen, psychiatrische patiënten en mentaal gehandicapten, verzetstrijders, gewone burgers die hun nek uitstaken om anderen te helpen, en zo meer, want ook deze mensen pasten niet in een Duitse samenleving. Dit heeft bij ons een enorme indruk nagelaten en de gebeurtenissen in Polen toch wel op een andere manier te ervaren.
Blijkbaar hebben jullie maar 1 zoutmijn bezocht, waar wij er ook de kleinere, nog dieper onder de grond, ook hebben verkend. De glijbaan was daar een heel leuke ervaring.
Maar Polen heeft nog veel meer in petto, wie dus meer info wil, stel gerust je vragen.
Vriendelijke groetjes van far2go, net zoals jullie Belgen

Bye the way, weet je welk boek ik mee had in mijn koffer? Idd “Sprakeloos”.

1 like

Hoi Far2go,

Als nieuwe forumbeheerder van het Polen Reisforum wil ik ook even reageren, ook al heb ik jullie gesprek niet eerder gevolgd.

Wat leuk om je reiservaring te lezen! Ook heftig, met een stuk uit de Poolse geschiedenis. Ik vond het bezoek aan Auschwitz e.d. ook heel indrukwekkend. Onbeschrijfelijk inderdaad. Ook om te leren dat er vele bevolkingsgroepen zijn omgekomen, zoals de Roma.

Hoe lang hebben jullie door Polen gereisd?

Groetjes, Anne

@JohnnoHeron: ik heb jouw verslag ook even gelezen. Inderdaad leuk om te lezen!

Groetjes, Anne

1 like

In 2000 hebben we een rondreis door Polen gemaakt met het gezin. We hebben toen enkel het zuidelijk deel gezien. Dit jaar hopen we het noordelijk deel te kunnen bezoeken … Gdansk, … en dan via Letland … met de ferry terug naar Kiel en dan naar huis. Ik vind het erg jammer dat ik weinig boeiende info heb over het noordelijk deel. De hoofdstad van Polen moeten we wel nog bezoeken.

Wie kan me boeiende info bezorgen (mooie bezienswaardigheden) over noord Polen?

Hoi,

Gdansk is zeker de moeite waard! Zelf vind ik dit een van de leukste steden van Polen. Ik zal binnenkort nog eens wat tips geven over het noorden van Polen: die hou je nog te goed!

Groetjes, Anne

Ik hoop dat ik op je kan rekenen, Anne-Jitske. Normaal gezien pluis ik mijn rondreizen volledig uit en bezoek altijd de plaatsen, die écht de moeite waard zijn. In principe ben ik meestal een half jaar bezig met het voorbereiden van een rondreis.