mensen die misschien een deel samen willen reizen in periode oktober-maart 2016

hallo reisgenoten,

mijn planning is om van oktober 2016 t/m maart 2017 te gaan backpacken in Australië.
zijn er eventueel personen die het ook leuker vinden om bepaalde gedeeltes van de reis samen te doen en te beleven.
het is voor mij de eerste keer in Australië en het is dan ook meteen een hele reis voor me, soms is samen iets doen toch veel leuker en gezelliger dan alleen iets doen.
zelf houd ik van veel avontuur en vind wandelen in de natuur echt heerlijk ook veel activiteiten zullen daarbij horen. verder het back to basic lijkt me ook leuk om te doen, heb het al een keer in Corsica gedaan in 2015.

in mijn periode in Australië wil ik ook wat gaan werken om daarna met dat geld dus weer verder te kunnen reizen. dit lijkt me erg kicken om te doen persoonlijk.

informatie over Australië en het backpacken daar is ook altijd welkom.

groeten, j.bierens

Hi JBierens,

Je bericht spreekt me wel aan.
Ik ben ook voornemens om op een dergelijke manier te gaan reizen en eventueel indien mogelijk,te gaan werken in Australie.
Ik overdenk nu nog om mijn fiets mee te nemen en te gaan fietsen(!) Anderen verklaren dit idee als absurd maar ik weet het nog niet?
Qua werk is er denk de stelregel dat als je ouder dan 30 bent er officieel niet gewerkt mag worden.
Fruitplukken is hier ,voor zover ik begrepen heb,een uitzondering op en dat zou ik dan ook wel willen doen.
Hier op de site is er ene ‘Kees van Downunder’ die heel veel weet over werk(mogelijkheden).
Indien je eens zou willen afspreken dan sta ik daar voor open en zou het dan wel binnenkort willen in verband met de verdere plannen makenrij.

groet Roald.

Heren,

als jullie ouder zijn dan 30, mag er niet gewerkt worden. Ook niet fruit plukken. Anders zou iedereen kunnen werken en reizen in Australië. Er wordt het hele jaar wel ergens fruit geplukt. Ik denk dat de verwarring is ontstaan omdat, als je tijdens je eerste jaar op een WHV voldoende agrarisch werk doet, je voor een tweede WHV in aanmerking komt.
Hier een leuke site van iemand die op vele plaatsen fruit geplukt heeft: http://www.outbackpackers.com.au/backpacker_harvest_jobs.htm

ik wil rond november 2016 vertrekken
J Bierens jou verhaal spreekt me wel aan