Medicijnen in Amerika

Ik ben op verschillende sites al aan het inlezen over mogelijkheden voor studeren en werken in Amerika. Ik ben nog lang niet zover om de stap te maken, maar ik was even benieuwd hoe het in Amerika gaat met medicijnen en het betalen ervan.

Ik heb zelf medicijnen voor mijn schildklier, jicht, gewrichten en natuurlijk de pil. Maar stel dat je in Amerika woont, hoe gaat die betaling daarvan dan? Ik heb wel eens gehoord dat de gezondheidskosten erg hoog zijn.

Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of informatie over heeft.

Hallo E,

Net zoals in Nederland heb je hier ziekte kosten verzekeringen. Helaas, als je geen verzekering hebt, betaal je alles uit eigen zak.
Een ziekte kosten verzekering kan verschillend in prijs zijn per pakket (Individual of een family plan) en medicijnen kunnen exclusief of inclusief zijn of je betaalt een co-pay, dit kan $5, $10 of $15 per medicijn. Medicijnen kan je bij elke apotheek halen met een recept van een dokter. Ook medicijnen prijzen kunnen verschillend zijn… je kan merk medicijnen krijgen of generic. Generic zijn meestal goedkoper, maar werken hetzelfde.

Met enig geluk werkt je voor een bedrijf die verschillende verzekerings pakketten aanbied voor een voordeliger prijs. Niet alle bedrijven bieden een ziektekosten verzekering aan.
Ik heb een ziekte kosten verzekering via mijn werk. Voor Amerikaanse begrippen ben ik boven goed, verzekerd.

Het Amerikaanse heath care kan zeker verbeterd worden, het is niet echt geweldig geregeld hier. In mijn mening moet iedereen verzekerd zijn, en/of met de help van de government.

Hoop dat ik je vraag een beetje geantwoord hebt.

:vak02:P