we logeerden een paar nachtjes in Jimmy’s guesthouse in Medan. Oude koloniale villa met sfeer en een mooie tuin. hier en daar een beetje vergane glorie, maar de ontvangst is hartverwarmend. Jimmy was een Belg . Hij is overleden . zijn vrouw, een indonesische spreekt heel goed Nederlands. Prijs 175.000 rupia. Gratis koffie, thee en eigen gemaakte cassave chips. voor een klein bedrag kan je er ook heerlijk eten en mevrouw Agnes staat je met raad en daad bij.
Ligt het guesthouse ver buiten het centrum?
Is Medan de moeite waard om een dag te verblijven?
hallo,
het guesthgouse ligt 10 minuten van het vliegveld en ook zoiets van het centrum. vlakbij is een ander cenrtrum dat te lopen is, maar voor een paar cent ga je met de tuktuk. Mevrouw Agnes weet het allemaal precies en geeft je bruikbare tips. Het paleis van de Sultan is de moeite waard, daar laat je je dan afzetten. vandaar te lopen naar de moskee . Een á 2 dagen is genoeg om de stad te bekijken.
veel plezier.
Hoi Meerval,
Bedankt! Ik heb net een bevestigingsmail gestuurd. Wil daarna naar tangkaran, bukit lawang, lake toba.
Nog verdere leuke tips?
Esther
In Bukit Lawang zaten we in het hotel Sibayak. eenvoudig maar netjes, ook lekker eten. de tocht om het voederen van de oerang oetangs te zien, vond ik best zwaar. (65+) Aan het Tobameer zaten we op Samosir in Anturan bij Thyeza’s guesthouse. Kamer 12 is mooi, nml aan twee katen uitzicht op het meer. Heel idyllisch, maar wel wat afgelegen. Met het minibusje kan je overal komen. de kamers zijn niet duur, maar je moet er niet je was laten doen of geld wisselen, want Thyeza weet van prijzen. Eten kan je ook bij de buren (chinees) of aan de linker kant 150 meter lopen. Geld pinnen kan niet op het eiland alleen in Prapat, waar we overigens ook verder vervoer geregeld hebben. Niet direct bij de haven, maar even de straat inlopen, dat scheelt erg veel. Het koningsdorp Siallagan is leuk, de koningsgraven in Tomok en het museum even ten noorden van het guesthouse. Op woensdag met de bus naar Pangururan , waar markt is en de bevolking uit omliggende dorpen hun waren aanbieden. een pracht aan klederdracht en natuurlijk ook veel verschillende waren. Geen of nauwelijks touristen. wij zijn van hier met de bus naar Bukkittinggi gegaan en zaten daar in het Galleryhotel. Vlakbij het centrum , goede kamer met ontbijt voor 150.000rp. Mooie tocht naar de kloof. bij de klok is de VVV en ernaast is een reisbureau waar goed te onderhandelen is over een tochtje in de omgevinf. als gids hadden we Armin. Heel goed en hij heeft ons heel veel laten zien. mocht je nog meer vragen hebben , laat het dan maar horen. wij zijn net terug van een reis van 8 weken door Sumatra, Java en Bali.
wouw wat een goed uitgebreid en praktisch bericht meerval!
ik vertrek over een paar weken, ook sumatra java en bali en miss kalimantan. Dus wie weet ga ik nog wel om meer tips vragen! maar dit was al super nuttig!
je mag altijd alles vragen en als het kan zal ik je vragen beantwoorden. wij zitten op het ogenblik in Cambodja en sommige gegevens heb ik thuis. maar vraag rustig.