Al een aantal jaren geregistreerd op wereldwijzer dus wordt het tijd mij ook even voor te stellen. Mijn naam iks Piet. Ik woon in Nederland, Noord-Holland, ben 56 jaar en een oudere jongere die houdt van reizen en fotograferen.
Vanaf het begin van de 80ger jaren verre reizen gemaakt. De bezochte landen. Peru (3), Bolivia (3), Brazilie, Ecuador en de Galapagos, Guatemala, Mexico (2), India (2) Indonesië (5) Thailand, Nepal (3), Turkije, Griekenland (2) Laos (2), Cambodja, China, Tunesie en Marokko.
Afgelopen jaar ben ik 4 weken aan het backpacken geweest in China, met name het zuiden. Aangezien het in Zuid-Oost Azië heel relaxed reizen is heeft dit mijn voorkeur momenteel. En ik ben mij nu aan het voorbereiden op een reis naar Myanmar. Vertrek eind october. En voor iedereen die twijfelt om de wijde wereld in te gaan? Gewoon doen :chin:
Hallo Piet, alsnog welkom op Wereldwijzer!
Heb je het Azie Forum al ontdekt? Daar kun je je vragen stellen en tips lezen van anderen. Je kunt er natuurlijk anderen ook helpen met jouw ervaringen. Veel plezier met de voorbereidingen en met je reis.
Groetjes, Leontien
beste piet,
dat zijn al heel wat avonturen geweest.
Je bent vast op prachtige plaatsen geweest wat maar weinig kunnen zeggen.
Ik wil over 2 jaar ook een jaar of 5 de hele wereld over samen met een maat.
Als ik zo onbeleefd mag zijn zou ik graag het volgende vragen.
Hoe heb je het qua woning geregeld?
En hoe is het finacieel te realiseren?
Alvast bedankt en ontzettend veel plezier met je verdere reizen toegewenst!
Dag Kosmopoliet.
Bedankt voor je berichtje
Ik heb inderdaad heel veel gezien en hoop nog veel meer te zien.
Je vraag is niet onbeleefd maar wel aan de verkeerde persoon gesteld ![]()
De langste reis die ik gemaakt heb was 3 maanden maar dat was in 1988
Verder heb ik mijn reizen over het algemeen (moeten) beperken tot 4 weken, zijnde een vakantieperiode.
Dus ik heb nooit iets hoeven te regelen qua woonruimte maar ik weet dat er organisaties zijn waar je je woning voor langere tijd door kan laten verhuren. Soms kan dat ook via een makelaar gedaan worden.
Financieel? Ach ik heb nu een tocket naar Bangkok voor 685 euro en hoop een ticket te bemachtigen via Air Asia van en naar Myanmar.
En ter plekke kan ik mij goed redden. Ik zorg dat ik voldoende geld heb om redelijk te kunnen overnachten. Het gaat in de richting van low budget maar ik wil wel veel doen en zien.
Dus eigenlijk kan ik je ook geen goed antwoord op die vraag geven. Ik hoop dat je ergens informatie kunt krijgen die je nodig hebt
Succes met je voorbereidingen en je reis!
Groeten
Piet