Marokko-georganiseerd of bonnefooi?

Hallo,
Wij zijn van plan om in oktober of november een rondreis van +/- 2 weken door Marokko te maken in een huurauto. Weet iemand of het in die periode makkelijk is om op de bonnefooi accomodatie te vinden? Ik heb nl ergens gelezen dat het beter is om dit vooraf vast te leggen. Is dit echt zo?
We willen in ieder geval naar Casablanca, Chefchaouen, Fes, Todrakloof en Marrakech. Bij voorbaat dank.
groet,
Petra

Hoi pertra,
OP zich hoef je in die periode niet echt van te voren een hotel te boeken.Ik zou dat zeker niet doen want anders zit je toch gebonden.Als je in een plaats wat langer wil blijven dan kan dat al weer niet omdat je al een hotel geboekt hebt in een andere plaats.
Als je voor het eerst op vakantie gaat naar marokko zou ik als ik jouw was de koningssteden rondreis doen en dan georganiseerd.Je hebt dan toch een beter beeld en je kan zien hoe het er in het land aan toe gaat.
Hou er wel rekening mee dat het in oktober nog de maand van de ramahdan is.Veel is er dan gesloten en als het voorbij is ook omdat iedereen dan naar familie gaat.Ik weet zelfs eigenlijk niet eens of de bezienswaardigheden zoals musea en dergelijk wel open zijn dan.
Wat ik je wel kan vertellen is dat marokko een geweldig land is.Ik kom er nu al zo’n 16 jaar en het bevalt mij prima.Ik ben dan ook bijna overal geweest.Er staan nog 3 plaatsen op mijn lijstje en dan heb ik zo’n beetje alles gehad.
Ik wens je een helel fijne vakantie toe en ik hoop dat je wat aan mijn info hebt.

gr patricia

Hallo Patricia,
Bedankt voor je uitgebreide informatie, daar heb ik zeker wat aan.
Inmiddels hebben we toch besloten om individueel naar Marokko te gaan. We hebben de vluchten + huurauto geboekt en de rest zien we ter plekke wel. We gaan toch liever niet georganiseerd. Ik heb je net even een mailtje gestuurd met meer details.

groetjes Petra

Hoi Petra,

Op de bonnefooi naar Marokko is vaak de beste oplossing als je het finacieel bekijkt. Als je de juiste personen treft kan je goedkoop en veilig overal accomodatie vinden. Iedergeval ik ben een Nederlander die werkt en woont in Fes. Wat betreft Tanger Larache en Fes kan ik je met de juiste eerlijke mensen in contact brengen als je meer wil weten hoor ik het wel anders een fijne reis.

Johan

Hallo Johan,
Bedankt voor je berichtje, ik lees hem nu pas. Wij zijn net terug van onze reis naar Marokko en hebben het erg leuk gehad. We hebben alles op de bonnefooi gedaan en overal goede accomodatie gevonden. Het was heel goed te doen.
groetjes Petra

ik kan je vertellen, ik ben op dit moment precies het zelfde aan het doen maar dan drie maanden lang en de steden waar jullie heen willen daar is het echt geen probleem. Dus ik zou gewoon op de bonnefooi gaan, is veel leuker. Veel plezier.

Pieter

oeps

oeps beetje laat gelezen hahahah. Ben blij dat het goed gegaan is.