wij zij een echtpaar van achter in de 50 en gaan dit jaar voor het eerst naar de Marche op vakantie.
Wij gaan al meerdere jaren in Italie op vacantie, eerst met de caravan, maar de laatste jaren geven wij onze voorkeur aan argiturismo dit bevalt ons buitengewoon.
Kan iemant mij vertellen wat wij toch zeker niet mogen missen in LeMarche.
Dag Piet,
Wij wonen al 8 jaar in de Marche en wij ontdekken nog iedere keer mooie plekjes.
Cultuursteden: Urbino, Ascoli Piceno, Jesi, Macerata, Fermo. Bovendien vind je overal nog authentisch gebleven middeleeuwse stadjes.
Natuur: de grotten van Frasassi, het natuurpark van de Monte Conero met zijn mooiste stranden, de Furlopas bij Fossombrone waar je nog door een Romeinse tunnel kan rijden en het Sibillinengebergte.
In deze regio vind je op korte afstand, bergen, zee en heuvels !
Gratis info kan je aanvragen bij www.turismo.marche.it en vinden op lemarche.pimpstart.nl
Wij vertrekken a.s. zondag ook voor het eerst naar de Marche. Wel met de caravan. Volgens mij is er enorm veel moois te zien in Le Marche. Naast wat Isabelle al genoemd heeft viel mij de Piano Grande op. Een hoogvlakte die tegen het Sibillini gebergte aanligt ( Norcia, Castellucio ). Kijk maar eens op Google afbeeldingen zoeken en je ziet de prachtigste foto’s.
Vooral tweede helft mei / begin juni schijnt een kleurenpalet te zijn.
Wij gaan er zeker heen ( camping / agriculture Il Collacio in Preci ).
Ik kan de eerdere reacties bevestigen. Mooie camping in de Sibillini is Monte Prata, www.campingmonteprata.it/ned/info.htm. Een vakantiehuis dat goed bevallen is ligt centraal ten opzichte van alle genoemde plaatsen is www.costasansevero.com