Midden/eind november zou ik terug naar Nepal willen om een van bovenstaande treks te doen. Annapurna een aantal jaren geleden was zeer indrukwekkend, sindsdien staat vooral Upper Mustang ook op mijn lijst.
Ik zou graag willen boeken bij een lokaal bedrijf, zodat de gids en eventuele drager goed verzekerd zijn. Iemand tips/ervaringen met bedrijven? Het bedrijf waar wij de vorige keer mee zijn geweest was erg goed, maar bij hen kun je niet rechtstreeks boeken, alleen via Europese partners.
Andere ervaringen met bovenstaande treks zijn overigens ook welkom!
Bij TAAN aangesloten trekking organisaties zijn prima wat betreft de verzekering van het personeel.
Mustang ken ik niet, alleen van jaloers makende foto,s… Manaslu heb ik 2 keer gelopen. Prachtige tocht die alles wat Nepal te bieden heeft in zich heeft. Hij wordt snel drukker. Laatste keer kon je overal in lodges slapen.
Bedankt Erik, dan heb ik voldoende mogelijkheden zie ik. Weet jij ook iets van de Limi Valley toevallig? Mijn voorkeur gaat naar minder drukke treks, dus dan lijkt Mustang en Limi de voorkeur te hebben boven Manaslu. Is Manaslu heel anders dan Annapurna? Die vond ik ook alles wat Nepal te bieden heeft qua klimaat, natuur etc. Thanks!
Limi even opgezocht. Humla, zo ken ik het wel. Ken je het nieuwe boek van Katja Staartjes, lopen over de grens? Die liep Nepal van west naar oost en ook door Humla.
Ik ken Katja wel, ze was ooit ambassadeur voor het bedrijf waar ik toen werkte, zal eens kijken, thanks! Ik ben er nog niet helemaal uit wat het gaat worden, ook enigszins afhankelijk van de kosten (weinig agencies hebben prijzen op hun website). Bedankt weer.
Prijzen hangen natuurlijk altijd af van met hoeveel je bent, of je het standaard programma volgt of speciale wensen hebt. Zowel Manasulu als Upper Mustang met minimaal twee personen ivm permits.
Bedankt Harry, uiteraard duidelijk. We gaan met zijn tweeën dus dat is al geen probleem. Liefst wel privé en niet in een groep, dus dat is ook iets duurder. Vergelijken is altijd moeilijk, aangezien er ook verschil in kwaliteit is, dat moeilijk online te achterhalen is. Ter plekke boeken is denk ik niet zo geslaagd?
Hallo Kelly,
Ik lees zojuist je bericht vanuit een hotelkamer in India.
Maar…ik was de laatste 4 maanden van 2016 in Nepal en deed daar 2 trekkings; Annapurna BaseCamp (2 weken) en Kanchenjunga (17 dagen).
Kanchenjunga deed ik met gids en drager, Annapurna met gids/drager.
Ik kan je iemand heel erg aanbevelen vanwege de erg goede ervaringen die ik met hem had. Zijn naam is Chandra Parajuli. Onze tocht in Kanchenjunga was niet gemakkelijk, vanwege de vele landverschuivingen (en daardoor weggevaagde bruggen en deels onbegaanbare wegen), het vochtige weer, de vele bloedzuigers, lodges die gesloten bleken…, maar zijn ervaring, kennis van het gebied, empathie, humor, optimisme, doorzettingsvermogen en
…inventiviteit maakten het voor mij tot een avontuur waar ik met enorm veel plezier aan terugdenk.
Chandra heeft jarenlange trekkingservaring in veel districten in Nepal. En hij bevond zich in veel verschillende situaties (ook levensbedreigende) met personen van velerlei nationaliteiten.
Ik weet zeker dat je een heel goede, betrouwbare gids, begeleider en trekkinggenoot aan hem hebt.
Maar…als je meer wilt weten is het wellicht handiger als je me een PB stuurt. Ik beantwoord je vragen graag, en kan je dan eventueel ook zijn contactgegevens doorsturen.