Heb gelezen dat bij de aanvraag e-visum dat bij het aangeven van de plaatsen Manali en Spiti (o.a.) de aanvraag kan worden afgewezen. Waarschijnlijk i.v.m. de permit voor Rohtang La die nodig is maar die ik daar ter plekke regel - dus geen probleem zou ik zelf zeggen.
Heeft iemand ervaring met visumaanvraag met plaatsaanduiding Manali, Spiti wel of niet afgewezen?
Niet met deze specifieke plaatsen, maar heb voldoende horrorverhalen gehoord ook uit 1e lijn van mensen voor wie het (papieren visum of e-visum) was afgewezen vanwege verblijf in gebied met extra permit, of beroep journalist hebbende (terwijl ze puur op vakantie naar India gingen), of ook maar ergens een zweem riekend naar vrijwilligerswerk in de aanvraag zichtbaar. Dus enerzijds moet je natuurlijk m.i. eerlijk blijven maar anderzijds beter zodanig invullen dat er geen nodeloze risico’s gelopen worden; dus bijvoorbeeld hotel-adres van 1e nacht in Delhi/Mumbai opgeven en niet dat in Manali. Hoewel ik meestal in vrijwilligerslokaties logeer (zonder m.i. met toeristenvisum strijdige dingen te doen qua bezigheden) zet ik nooit die adressen in de visum-aanvraag maar alleen die van de stopover-hotels, om zelfde reden
Misschien dat ze daar bij de regering van India bang zijn dat als een (e-)visum
voor die plaatsen wordt toegekend, ze worden gehouden door de toerist aan
het ‘we mogen dan toch vrij reizen op dit afgegeven visum?’
Ik ga inderdaad enkel het hotel in Delhi aangeven en Manali, Spiti niet noemen
… het agentschap/jeep waar we mee gaan in Manali verzorgt verder de permit.