Hoi
Eind mei gaan vriend en ik naar Mallorca :vak02:en hebben een auto gehuurd voor 3 dagen (zat,zon en maandag). We verblijven in het plaatsje Cala d’Or en vinden het leuk om mooie natuur te zien en misschien leuke dorpjes.
Wie heeft er tips voor een mooie route en wie weet er een goede wegenkaart die we daar kunnen kopen of kunnen meenemen vanuit hier.
groetjes Lotte
niemand?
Hoi, Wij zijn 2 jaar geleden naar Mallorca geweest (ook cala d’or) en werden aangenaam verrast door het eiland. We hadden toch nog beetje het “feesteiland” in gedachten maar inderdaad met een auto kun je hele mooie dingen zien. Uit mijn hoofd noem ik Cap de formentor (heel mooi)en de route langs de westkant (genoeg tijd voor inplannen) en natuurlijk palma de mallorca… Wij reisden via dusseldorf en hebben een duits boekje op het vliegveld gekocht (dorling Kindersley top 10)… Heel veel plezier in ieder geval !!
hallo,ik heb een half jaar in cala do’r gewoond en gewerkt… erg leuk plekje
wat je zeker moet zien en doen (ligt er aan waar je van houd nartuurlijk)
zonder auto in cala do’r zelf naar de haven gaan en rondlopen
met auto langs de oost kust naar boven naar alcudia rijden en terug door het midden
de oost kust is echt erg mooi en weinig toerisme…
een dan langs de zuid kust naar palma of arenal
and je een avond vlink wilt feesten raad ik magaluf aan
bijvoorbeeld BCM vaak 25 eu entree en onbeperkt drinken
maar met de auto raad ik dus dus via het oosten naat het noorden aan
en de zuid kust maar daar zul je veel toerisme zien…
groet patrick
Hallo,
Een goede kaart van Mallorca kun je hier kopen.
Het is de wegenkaart van Freytag&berndt kost 7,95
Een leuke trip is vanuit Cala dòr naar Valldemosa ,je begint lekker op het terras in de zee in Camp de Mar,hierna via
Andratx de bergen in wat prachtig is richtig Vallemossa,prachtige trip!
Ik ga zelf weer begin juni naar Cala dor.
Waar verblijven jullie eigenlijk?
Fijne dagen daar
Groet
Fruna
Er zijn heel veel mooie plekjes op Mallorca. Weet niet of jullie de bergen in durven met de auto. Ik ben zelf geweest in Valdemosa en ook in het Klooster van Lluch. Het laatste klooster ligt echt midden in de bergen. Valdemosa is makkelijker te doen. Het is de plek waar Chopin een tijd heeft gewoond. Mooi gebouw om te zien en prachtige natuur. Alcudia is al genoemd. Ook mooi is Soller (Puerto de Soller = dus de haven). Als je dat wilt doen kan je beter vanuit Palma met het speciale treintje gaan. Een stoomtrein die onder de bergen doorgaat en natuurlijk ook veel bovengronds.
Richting Palma Nova/Magalluf zit het toerisme. Maar als je daar verder doorrijdt (naar het westen) heb je Puerto de Andraitx (schattig klein havenplaatsje). En vlakbij jullie vakantieadres zit in Puerto Cristo (dacht ik dat het heette) de grotten van Drach. Wel toeristisch, toch de moeite waard.
Veel plezier daar!!