malariatabletten

Hoi, wij willen in maart naar Nepal gaan, twijfel alleen over malariatabletten.We zijn 2 tot 3 dagen in het Chitwanpark, de rest van de reis zijn we in Kathmandu(vallei) en Pokhara. Wie kan ons adviseren?:chin:

Het Ciwec in Kathmandu heeft het antwoord voor je:
http://www.ciwec-clinic.com/articles/malaria_advice.php

of de ggd.

Bedankt voor jullie reactie’s!:zon02:

Hoi,
Chitwan is het enige gebied in Nepal waar de malariamug voorkomt. Wees daarom zorgvuldig: smeer je in met deet, draag bedekkende kleding en let goed op dat er 's avonds geen muggen in je slaapkamer zitten. Veel slaapplekken in de hotels zullen overigens ook zijn voorzien van een klamboe. Daarnaast is het verder echt niet nodig om tabletten te slikken. Op die manier heb ik het ook gedaan, op aanraden van ervaringsdeskundigen en de ggd in mijn stad… Natuurlijk moet je uiteindelijk altijd doen wat waar je je zelf het prettigst bij voelt…houdt wel rekening met het feit dat de tabletten mensen vaak een ziek gevoel geeft.
In ieder geval heel veel plezier in Nepal…, het is een fascinerende wereld op zn kop!
Groetjes

1 like

ik de tabletten niet geslikt in chitwan.
ik heb ze 2 jaar terug wel geslikt in India en daar werd ik niet vrolijk van.
gezien ik toch maar 3 dagen in chitwan verbleef heb ik me goed ingesmeerd met DEET of het nepalese merk (odomos ofzoiets) en gezorgd dat ik goede kleding aan had en geslapen onder een klamboe.
Toen ik daarna weer in NL was en toch koorts kreeg, kreeg ik het toch wel even benauwd.
die malariatabletten zijn niet mijn favoriet, maar toch altijd beter dan de ziekte zelf denk ik maar.

toch zou ik het de volgende keer weer niet doen (denk ik :wink: )
doen waar je je goed bij voelt idd!!!

1 like