Malaria pillen

Beste mensen wat zijn de ervaringen dan wel adviezen mbt tot het bezoeken van Lombok of de Gillie eilanden voor het eventueel in moeten nemen van malaria pillen. We zijn in september 3 weken op Bali en wilden eigenlijk deze eilanden een dag bezoeken maar ik begrijp dat op beide de malariamug voorkomt.

Mijn advies is dat iedereen voor een persoonlijk advies betreffende vaccinaties en malariapillen naar een ARTS moet, en niet naar een forum.

Wat mijn ervaring betreft: ik slik nooit mlariapillen voor Bali en Lombok, maar ik draag indien nodig wel bedekkende kleding en ik smeer DEET.

Mee eens, heb ook alle inentingen en overlegd met de Travel Doctor. Deze gaf ook aan dat voor Bali geen malariapillen noodzakelijk is en dat wist ik ook van mijn vorige bezoeken. Hij gaf echter de kanttekening dat hij het wel adviseerde bij een bezoek aan Lombok en zelfs de Gili eilanden. Vandaar mijn verzoek om aanvullende ervaringen hieromtrent.

Ik ga naar Lombok en wil daar Malarone voor slikken. Heb ik prima eerdere ervaringen mee. Nu blijkt dat mijn huisarts daar geen recept voor mag uitschrijven en dat ik dat via de GGD of een reiskliniek moet doen. Ik vind dat onzin en geldverspilling (zo’n 30 euro voor consult en recept, en dan heb ik nog niet eens de pillen zelf!). Alle vaccinaties heb ik al van eerdere reizen. Heeft iemand een tip hoe ik op een goedkope manier aan dat recept kom?

Geldverspilling is relatief hè. Wat is die € 30,00 nu op je hele reissom… Als je van plan bent Malerone te slikken zou ik het gewoon via de GGD/reiskliniek halen. Das wel zo “betrouwbaar”.

Let er op als je wil gaan duiken mag je alleen Malarone nemen , de andrere kunnen bijwerking hebben die op een duikongeval lijkken .

Greetings Jan

Er geen enkele reden waarom je huisarts geen Malarone zou mogen voorschrijven.
Kan hooguit zijn dat hij/zij zich niet kundig acht.

Dank voor jullie reacties! ik heb uiteindelijk Malarone via een andere huisarts weten te regelen: wel met €10 kosten voor het recept, maar altijd beter dan ook nog eens €20 euro voor een consult dat ik niet nodig heb!