Hi,
Volgens mij is deze vraag al 100x gesteld, maar ik kan geen actuele informatie vinden. Ik ga over twee weken naar Bali en ik ga 29 juli t/m 1 aug naar de Gili eilanden. Ik slaap daar dus 3 nachten.
Tijdens het halen van mijn vaccinaties bij de GGD is mij geadviseerd om bij een langer verblijf dan 2 nachten malaria pillen te slikken. Mijn vriend, ook bij de GGD geweest maar bij een andere vestiging, kreeg als advies malaria pillen te slikken bij een verblijf langer dan 6 nachten.
Vrienden van ons zijn ook 3 nachten geweest en zij hebben geen malariapillen geslikt.
Ik ben nu, vooral door de GGD, heel erg aan het twijfelen of ik ze wel of niet moet nemen. Wat adviseren jullie? Ben benieuwd naar jullie meningen.
Ik snap dat nooit zo goed: “bij een verblijf langer dan x dagen”. Ongetwijfeld dat ik de eerste dag al geprikt word. Die muggen denken echt niet: “wacht even, jij bent pas net aangekomen hier”.
Precies! Vind ik ook een heel apart advies.
Hi Ella, persoonlijk zou ik het advies dat je vriend gekregen heeft volgen…
Reden? Het is megatroep, je kunt (hoeft natuurlijk niet) er heftige bijwerkingen van krijgen en volgens mij (!) is er op de Gili’s helemaal geen malaria.
En het advies van de GGD is meestal wel heel voorzichtig…
Zelf een beetje oppassen, goed insmeren, onder een klamboe slapen daar moet je die paar dagen vast mee door kunnen. [emoji41][emoji267]
Ik heb alle adviezen en websites bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat ondanks dat iedereen roept dat er geen malaria op de gili’s is er een aanzienlijk risico is. Ik heb dus besloten om de troep wel te slikken. Dat is voor mij een hele stap omdat ik altijd last heb van alle bijwerkingen. Beter troep slikken dan malaria oplopen.
Vooral doen waar je je, nu nog, goed bij voelt.
Mag ik vragen hoeveel nachten je op de gili’s blijft?
5 nachten gili en 3 nachten senggigi op Lombok.