malaria in april/mei

Er is al veel over geschreven, toch kan ik het antwoord niet vinden.

We reizen 27 april - 11 mei volgend jaar van Johannesburg - Drakensbergen - Umdloti beach - St. Lucia - Komatipoort - Kruger - Hoedspruit - Graskop - Johannesburg. Ik heb gelezen dat een aantal gedeeltes malariagebied is.

Wat denken jullie, gezien de periode die we reizen, is het nodig Malarone te slikken?

Het is zo wie zo een laag risico gebied een gedeelte waar jullie heen gaan. Johannesburg, St Lucia Drakensbergen zijn zeker geen malaria gebied. En jullie reizen in het begin van de winter en als geen geen regen valt, dan zijn er geen malaria muggen.
Maar neem geen risico met je gezondheid

Hoi MarMar,

Kijk eens hier: malaria.org.za

De muskiet die malaria verspreid moet eerst iemand gestoken hebben die al besmet is. In bewoonde gebieden is er dus een risico, met name in de townships en lokale dorpjes. Omdat daar brak water, en open afvoer aanwezig is, en dus een broedplaats voor muggen. Alleen in Komatipoort zou ik voorzichtig zijn, maar email de eigenaars/managers van de accommodatie waar je verblijft hierover, zij wonen er en kunnen het je precies vertellen.

April is meestal al het einde van het regenseizoen. Persoonlijk zou ik niets slikken. Veel plezier met je voorbereidingen, route ziet er prachtig uit!

Groetjes vanuit de groene bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.

Bedankt voor jullie reacties. Ik twijfel omdat het toch kan regenen, mijn man altijd geprikt wordt en fysiek niet sterk is. Goeie tip Corné! Ik heb meteen een mail gestuurd naar ons verblijf, ben benieuwd wat ze schrijven.