Maandje berlijn (werk?)

Hoi allemaal!

Vanaf december heb ik een backpack reis naar thailand van ongeveer 5 maanden geplanned. Ik heb ondertussen al genoeg gespaard hier voor en heb nog een hoop tijd over! Ik wil daar graag nog wat leuks mee doen.

Ik dacht dus aan een maandje berlijn, het lijkt me een prachtige stad en staat al heel lang op mijn lijstje. Omdat ik dus wel een hoop geld moet over houden voor thailand wil ik proberen om het kiet te spelen door een tijdelijk baantje te vinden in berlijn. Als ik redelijk low budget leef en in een hostel slaap kan ik het denk ik met een leuk bijbaantje wel gelijk spelen.

Ik heb al een aantal solicitaties verstuurd maar tot op heden helaas zonder resultaat. Heeft iemand hier misschien ervaring hier mee? Is het moeilijk om snel wat tijdelijk werk te vinden? Waar kan ik het beste zoeken? Of als iemand toevallig iets weet laat maar horen!

Ik spreek zeer goed duits. Schrijven wat minder.

Ik hoor het graag!

Ik weet niet wanneer je wilt gaan, maar Fat Tire Bike Tours zoekt in de zomermaanden mensen die fietstoers willen leiden. Het is dan handig als je meerdere talen spreekt en een extravert type bent.

Hee! Ik vroeg me af wat je uiteindelijk hebt gedaan en hoe dat is gelukt aangezien ik zelf misschien twee maandjes in Berlijn zou willen zitten en werken. Mijn duits is prima maar niet vloeiend. Hoihoi!

Hee maxie, ik ben uiteindelijk niet meer naar Berlijn geweest. Ben in plaats daarvan een maandje gaan snowboaden in oostenrijk :slight_smile:

Wanneer ben je van plan te gaan? het was mij namelijk wel opgevallen dat het best lastig is om in de herfst wat te vinden, ik had een hoop solicitaties verstuurd zonder resultaat. Als je het kan permiteren dan zou ik je eigenlijk aanraden er gewoon heen te gaan en ter plekke wat te zoeken, dit werkt meestal wel het best. Dit heb ik ook in Londen gedaan en ging best makkelijk.

Succes!

Aah okee dan,

Ik dacht erover 1 a 2 maanden te gaan in de periode december/januari.
Misschien kan ik dat dan inderdaad het beste doen, gewoon op de bonnefooi. Eerst nog even het een en ander uitzoeken…

Dank je wel!

Zo hee, dan is het wel steenkoud en donker in Berlijn hoor, en denk ik nog moeilijker werk te vinden (vooral voor januari… met Kerst misschien nog wel werk in toerisme / restaurants??).

Succes!

humm… mijn situatie is zo dat ik waarschijnlijk ga stoppen met mijn studie en in februari met een nieuwe studie wil beginnen… ipv uit mijn neus gaan zitten eten en wat werken in NL lijkt het me leuk ergens te leven en mezelf te onderhouden middels werken voor 1 a 2 maanden, nu leek Europa mij het handigst (ivm dat buiten de EU werkvergunningen nodig zijn) en Berlijn is volgens mij een erg bijzondere stad. Iemand anders tips? Desnoods iets anders dan Berlijn.