Reisgenootje gezocht voor taalreis Duits in Berlijn. Zomer 2015. -en misschien meer-

Hallo, ik ben een 19, bijna 20, jarige student. Ik woon in Drenthe. Nadat ik mijn MBO opleiding heb afgerond ben ik afgelopen september begonnen op het HBO in Zwolle. Ik kwam zomaar op het idee om aankomende zomer een Duitse taalcursusreis te ondernemen richting mijn geliefde stad Berlijn. Dit voor de periode van 4 of 5 weken. Exacte datum nog niet bekend, maar ergens tussen juli en augtustus. Puur omdat ik i.p.v. weer een zomer werken, een zomer wil vieren en daarnaast nog een beetje nuttig wil besteden. Ik ben een stadsmens en geen strandmens dus dit vind ik een fantastische besteding. Ik ben mij gaan oriënteren en heb een organisatie gevonden. Ontzettend interessant, maar ook prijzig… Dus andere organisaties/tips zijn welkom. :slight_smile:

Ik dacht, misschien zijn er nog meer Nederlanders die interesse hebben. Daarom maak ik deze (is goed Nederlands als goed is) topic aan om misschien soortgelijke mensen te vinden. Ik ben een beetje solistisch misschien, ik kan/wil dit ook wel zelf doen, maar met een soortgelijk iemand klikt dat misschien ook, en is natuurlijk altijd gezellig! :slight_smile:

Ik zoek:
Een m/v. Dat maakt absoluut niet uit. Leeftijdscategorie 18/19/20/21 jaar. Zelf ben ik komende zomer 20.
Karaktereigenschappen: Open, empathisch, vriendelijk, initiatiefrijk, sociaal, ondernemend, geïnteresseerd, zelfstandig, rustig, humoristisch en betrouwbaar.
Als het bevalt iemand die misschien andere keren nog meer -te- gekke avonturen wil beleven.

Voor een klein groepje sta ik ook open.

Ik wil: Komende zomer, met het liefst de trein, naar Berlijn om daar 4/5 weken de stad (en omgeving?) beter te leren kennen en tegelijk de tijd wat ‘nuttig’ besteden door een paar uur per dag aan de taal te studeren.
Nieuwe mensen ontmoeten en werken aan een (internationaal) netwerk.
Van het stadse leven genieten.