Reisgenootje gezocht voor taalreis Duits in Berlijn. Zomer 2015. -en misschien meer-

Hallo, ik ben een 19, bijna 20, jarige student. Ik woon in Drenthe. Nadat ik mijn MBO opleiding heb afgerond ben ik afgelopen september begonnen op het HBO in Zwolle. Ik kwam zomaar op het idee om aankomende zomer een Duitse taalcursusreis te ondernemen richting mijn geliefde stad Berlijn. Dit voor de periode van 4 of 5 weken. Exacte datum nog niet bekend, maar ergens tussen juli en augtustus. Puur omdat ik i.p.v. weer een zomer werken, een zomer wil vieren en daarnaast nog een beetje nuttig wil besteden. Ik ben een stadsmens en geen strandmens dus dit vind ik een fantastische besteding. Ik ben mij gaan oriënteren en heb een organisatie gevonden. Ontzettend interessant, maar ook prijzig… Dus andere organisaties/tips zijn welkom. :slight_smile:

Ik dacht, misschien zijn er nog meer Nederlanders die interesse hebben. Daarom maak ik deze (is goed Nederlands als goed is) topic aan om misschien soortgelijke mensen te vinden. Ik ben een beetje solistisch misschien, ik kan/wil dit ook wel zelf doen, maar met een soortgelijk iemand klikt dat misschien ook, en is natuurlijk altijd gezellig! :slight_smile:

Ik zoek:
Een m/v. Dat maakt absoluut niet uit. Leeftijdscategorie 18/19/20/21 jaar. Zelf ben ik komende zomer 20.
Karaktereigenschappen: Open, empathisch, vriendelijk, initiatiefrijk, sociaal, ondernemend, geïnteresseerd, zelfstandig, rustig, humoristisch en betrouwbaar.
Als het bevalt iemand die misschien andere keren nog meer -te- gekke avonturen wil beleven.

Voor een klein groepje sta ik ook open.

Ik wil: Komende zomer, met het liefst de trein, naar Berlijn om daar 4/5 weken de stad (en omgeving?) beter te leren kennen en tegelijk de tijd wat ‘nuttig’ besteden door een paar uur per dag aan de taal te studeren.
Nieuwe mensen ontmoeten en werken aan een (internationaal) netwerk.
Van het stadse leven genieten.
Misschien wat met fotografie doen. Een uitdaging om van elk metro station een kicke foto te schieten is voor mij een fantastische droom bijvoorbeeld.
Maar toch wil ik ook weer niet de ‘opvallende toerist’ uithangen.

Ik ben:
Om meteen duidelijk te zijn. Je ziet mij niet vaak in een club. Maar wat niet is kan misschien nog komen. Ik ben meer een cafe persoon.
Student en heb een tot nog toe wat verborgen avontuurlijk karakter.
Ben gek op openbaar vervoer. Waarom fietsen als de U-Bahn om de 10 minuten rijdt? :slight_smile:
Gek van voetbal. Misschien bekend met de term groundhopping? Wedstrijdje bezoeken op welk niveau dan ook in elk land ter wereld is een droom. Maar in de zomer is er natuurlijk niet of nauwelijks voetbal.
Sociaal, vriendelijk, betrouwbaar, initiatiefrijk, open, zelfstandig, geïnteresseerd, gemotiveerd.
Ik hou van lezen en schrijf af en toe wat voor een website. Verder ben ik geïnteresseerd in de wereld om mij heen.

Ik heb:
Diabetes. Gekregen als kind… Dus als je met mij omgaat zie je af en toe wat bloed en een naald.
Zin in deze zomer!
Muzieksmaak: Veel. Maar vooral Coldplay en U2 vind ik te gek.
Nog veel meer dromen, dus pas je in dit plaatje maar heb je een andere locatie in gedachten zeg het maar.

Behoorlijk lapje tekst volgens mij. En ik ben vast nog wel wat vergeten. Maar, nee heb je en ja kun je krijgen zegt men wel eens dus posten maar.
Voel jij je (een beetje) aangesproken en ben jij geïnteresseerd? Reageer hieronder of stuur een berichtje. Of vraag om mijn FB profiel of iets anders via een persoonlijk bericht.