maand buitenland

Hallo,
Al sinds enige tijd kriebelt het mij om vrijwilligerswerk te doen met name in Cambodja, omdat ik zelf Aziaat ben en dit land nog in wederopbouw is met veel cultuur. Zelf ben ik alleenstaande dus kostwinner en had zelf gedacht om daarom maar een maand (4 weken) te verblijven. Daarbij werk ik niet op contracturen maar als oproep; dus voor de dagen dat ik niet werk krijg ik ook niet doorbetaald. Nu zijn er organisaties die het aanraden om langer dan 4 weken te blijven, ik moet daarom overwegen om deze tijd en de kosten te overbruggen.
Buiten dat ik mijn vlucht en het project ook moet betalen loopt het huishouden hier ook gewoon nog door.
Nu wilde ik weten of er mensen zijn die voor zo’n tijd of zelfs langer zijn weggebleven, hoe hun dat aangepakt hebben.
Ik heb zelf al contact opgenomen met het UWV/ werkplein, maar die gaan me geen volledige maand uitkeren, sowieso omdat je dan “niet beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt” (volgens hun, maar in principe ben je al aan het werk …soort van, zelfde als met stages). Wie heeft hier tips en advies over? Een oplossing zou kunnen zijn onbetaald verlof?
Ik ben 41 jaar en kan/ ga dus niet … ook niet voor tijdelijk … terug naar moeders!!

Graag reacties, groetjes Debby

SIW biedt projecten aan in [=Cambodja&product_type_1_country_comp=in&product_type_id=1"]Cambodja](http://www.siw.nl/Azie-Groepsvrijwilligerswerk/Bekijk-alle-producten.html?product_type_1_country[0)van 13 dagen. Wellicht is een kortere periode financieel haalbaarder. Hoe het zit met uitkeringen weet ik helaas niet. Succes Debby!

Ja daar had ik al opgekeken. Ik heb ook een brochure aangevraagd. Bedankt!

Via Wereldwijzer app