Luchthavenvervoer Cancun - Playa

eind september ga ik met mijn vriend en mijn ouders naar Playa del carmen, Riu Lupita.
Vlucht en hotel zijn apart geboekt dus luchthaventransfer is niet inbegrepen in onze reis. Zou het nodig zijn om vooraf een taxi te bestellen? Wat zijn zo de prijzen ? of zou een huurwagen interessanter zijn…

nee is niet nodig. Wat je kan doen is kijken of het hotel dit aanbied. Soms hebben hotels een transfer service die je appart kan bestellen. Indien niet kan je ook gewoon de bus nemen bij aankomst of een taxi pakken. Zoek even uit van te voren wat dit ongeveer moet kosten zodat je een idee hebt van de prijs.

Wouter

…in het oude centrum van Cancun, shuin tegenover de ingang van het centraal busstation, zijn er minibusjes die elke 15-30 minuten naar Playa vertrekken…

De bus was iets van een 80 pesos, maar de laatste bus die van de luchthaven rechtstreeks naar Playa gaat is die van(ongeveer) 21:30. Met de taxi’s moet je wel goed opletten want sommige vragen irrationele prijzen. Vanuit Cancun gaat er om het uur een bus tot en met 12uur s’nachts naar playa.Mini-busjes zijn ook een andere optie.

wat is een redelijke prijs voor een taxi van cancun naar playa?

De ADO bus kost je 35 pesos van cancun naar playa, een ritje hier in de stad van de ene naar de andere kant kost je ook ongeveer 35 pesos dus als het even kan zou ik gewoon de bus nemen ipv de taxi. Doe wel warme kleding aan want ze zetten de airco in de bus op noordpool graden dus heel koud. :slight_smile:
Wat het nu kost van de luchthaven naar playa zou ik niet durven te zeggen die 35 pesos is vanuit het centrum.
Playa del Carmen - Quintana Roo - Mexico Tel: 52 (984) 877 42 20 Fax: 52 (984) 877 42 25 E-Mail: [EMAIL=“hotel.lupita@riu.com”]hotel.lupita@riu.com
Je zou ze kunnen mailen of bellen om te informeren of ze een luchthaven transfer aan kunnen bieden.

De bus van het vliegveld naar Playa kost 80 pesos. Als je met de taxi gaat hangt het er ook vanaf met hoeveel mensen je gaat. Met 2 - 3 personen is het meestal van het vliegveld naar Playa (centrum) USD 60. Playacar is meer. Terug van Playa naar het vliegveld moet voor USD 40 lukken.

Met de flexibiliteit(elk uur) en comfort van de bussen en dit voor voor 35 pesos, is een taxi overbodig, tenzij je na middernacht naar Playa wilt gaan. Ik ken de prijs van de taxi niet, maar het is zeker geen 35 pesos.:unibrow:

Extra info op Rianne’s post: Betaal niet in dollars anders betaal je meer dan nodig is.

In pesos zijn de tarieven nu rond de 650 pesos en 400 pesos. Dus veel maakt het niet uit. En de bus is geen 35 maar 80. Nog steeds goedkoop, maar wel iets duurder.

Goed lezen.