Als je in België met Ryanair wil vliegen dat vertrek je vanuit “Brussel”, maar eigenlijk vertrek je vanuit Chaleroi. 45 minuten oftewel 65 kilometer verder.
Ik vroeg me af of dit ook het geval was als je met Ryanair naar Dublin vliegt.
Waar land het vliegtuig echt en hoe regel je het best je transfer van de luchthaven naar het centrum van Dublin. Is een taxi de meest efficiënte oplossing en wat kost dit ongeveer?
Of is er een goed verbinding met de trein, bus,…
dat kan je supermakkelijk zelf uitzoeken op de RYAN-site: destinations/airport connections.
In dit geval is het het Schiphol van DUB-lin, dus de (giganties overbelaste) ''normale ''airport. Daarnaast vliegen ze ook vrijwel alle andere provinciaalse Ierse airports aan-en die heten dus anders.
IE is schreeuwend duur-en als je perse Ryan kiest zal dat wel vanwege de senten zijn. Dus een taxi gaat vlugger-en dat gaat je kosten-misschien wel meer als die flight. Zoals men op een normale airport kan verwachten is er een airportexpressbus-en een goedkopere gewone stadsbus (toch precies gepast betalen naar afstand) naar centr. DUb-vlakbij de trein stations. Zoals men ook op een normale EU-airport kan verwachten, is er een info-balie waar dat allemaal nagevraagd kan worden. En is het allemaal redelijk duidelijk bebord etc. Ik meen dat de gewone bus iets van 2EUR was (2 jr terug).-kan wel 1 uur nemen.
Vanwege de crisis is IE ingestort-allerlei plannen voor metro/trein etc voorlopig maar in de ijskast gezet. Als je ook zo terug wil (als je meer van IE wil zien kan je kijken of flight back van andere airport niet beter is?)-je MAG pas de airport binnen na een bepaalde tijd voor je vlucht-het is zo overbevolkt met Polski etc. dat anders de beentjes de deuren uitkomen.